سوییپر جایگزین مناسب برای جاروهای دستی

شنبه 17 تير 1396
10:59
دنیای نظافت

در پست قبل با دستگاه اسکرابر بعنوان یک دستگاه کارآمد حرفه ای و تخصصی برای شستن سطوح کف آشنا شدیم و توضیح داده شد که اسکرابر دستگاهی است که از محلول شوینده و سامانه برس زنی برای شستشوی کفپوش استفاده نموده و پس از جدا نمودن آلودگی ها از سطح، با مکش آب باقی مانده سطح را خشک می نماید. حال اگر شرایط کار به گونه ای بود که نیازی به شستن سطح نبوده و تنها جمع آوری مواد و آلودگی های خشک و جامد کفایت می کرد از چه روش مدرنی به جای استفاده از جارو و خاک انداز می توان استفاده نمود؟ جواب این پرسش سوییپر یا دستگاه جاروب خیابانی می باشد.

این دستگاه که از لحاظ ظاهری تا حدی شبیه اسکرابر است بصورت تخصصی برای نظافت سطوح کف طراحی شده است یعنی تنها مواد جامد و خشک را جمع آوری نموده و هنگام استفاده از آن آب و مواد شوینده وارد پروسه عملیات نظافتی نمی گردد. دستگاه سوییپر مجهز به یک برس غلطکی می باشد که در بخش میانی دستگاه قرار می گیرد همچنین دستگاه دارای یک یا دو برس دیسکی جانبی است که آلودگی را از اطراف جمع کرده به سمت برس رولری مرکزی هدایت می کنند چرخش برس مرکزی این مواد جمع شده را به داخل مخزن زباله دستگاه پرتاب می نماید.

سوییپر ها دستگاه هایی سخت کار و مقاوم هستند که به دلیل داشتن پهنای نظافتی بالا سرعت عملیات نظافت را به نحو چشمگیر افزایش داده و باعث می شوند سطوح کف به ویژه در محیط هایی همانند انبارها، محوطه خارجی کارخانه ها و مراکز تجاری، شهرک های مسکونی، پارک ها و حتی معابر شهری در حداقل زمان به نحو موثر تمیز گردند. اکثر سوییپر ها علاوه بر قابلیت جمع آوری مواد بصورت مکانیکی و بر اساس عملکرد برس ها دارای موتور مکنده می باشند که گرد و خاک و ذرات سبک تر را مکش کرده و داخل مخزن نگاه می دارد. اگر دستگاه سوییپر دارای موتور باشد، یک سامانه فیلتراسیون نیز به آن اضافه می گردد که مانع از بازگشت ذرات ریز به فضای پیرامون می شود. سوییپرها در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند و بر اساس پارامترهای متفاوتی طبقه بندی می گردند. این تنوع در طراحی و تولید به مصرف کننده امکان می دهد تا دستگاهی متناسب با نیاز خود انتخاب نماید. در پست های بعدی با انواع مدل های سوییپر و محیط مناسب با کاربرد هر یک بیشتر آشنا خواهیم شد.


[ بازدید : 43 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای نظافت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]