بهترین راهکار برای انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب

پنجشنبه 7 شهريور 1398
12:50
دنیای نظافت

تصمیم گیری در این مورد که آیا شما به یک جاروبرقی صنعتی نیاز دارید یا تجاری، واقعا تصمیم دشواری است. اغلب تولیدکنندگان می گویند، اگر شما باید هر روز از دستگاه خود استفاده کنید حتی اگر حجم آلودگی شما کم باشد، بهتر است به دنبال یک جارو برقی صنعتی باشید. همچنین، اگر شما به تجهیزات جانبی متنوعی که معمولا همراه با مدل های خانگی می آید، احتیاج ندارید، با انتخاب یک مکنده صنعتی قدرت و اطمینان بیشتری می توانید کسب کنید.

بسیاری از دستگاههای جاروبرقی خانگی دارای امکاناتی هستند که کار کردن با آنها جالب است اما واقعا در محیط صنعتی به درد نمی خورند. همچنین مدل های خانگی با هدف جمع آوری مو و پوسته مرده بدن حیوانات تولید شده اند که معمولا موضوع مهمی در یک محیط صنعتی نیست.

مزایای یک جاروبرقی صنعتی

اگر شما به فکر خرید یک جارو برقی رده صنعتی هستید، این دستگاه آشکارا مزایای زیر را به همراه خواهد داشت. این دستگاه در مقایسه با مدل های خانگی طول عمر بالاتری داشته و برای سالیان سال برای شما می ماند و همچنان عملیات نظافتی شما را به کیفیت روز اول انجام می دهد. داشتن کابل برق بلندتر و موتور قدرتمند، چیزی است که در همه وقت به کمک شما خواهد آمد.

معایب جارو برقی صنعتی

بطور کلی چون در این رده از جاروبرقی ها و مکنده ها از موتورهای قویتری استفاده شده است. این دستگاه ها در مقایسه با مدل های خانگی سطح صدای بالاتری دارند که البته در یک محیط صنعتی که خود محیطی غالبا پر و سر و صداست اهمیت چندانی ندارد. البته در مدل های باکیفیت با افزودن یک فیلتر برای هوای خروجی سعی شده است سرعت هوای خارج شده از دستگاه و صدای آن تا حد امکان کاهش یابد. چون در مدل های خانگی جمع و جور بودن دستگاه خیلی مهم است و جاروبرقی هنگام استفاده و بعد از آن باید تا حد امکان فضای کمی را اشغال کند، دستگاه به قلاب ها یا بخش‌ های دیگر نگهدارنده تجهیزات جانبی بر روی بدنه تجهیز شده است. چنین چیزی معمولا در دستگاه های جاروبرقی صنعتی مشاهده نمی شود هر چند برخی مدل ها دارای قلاب نگهدارنده کابل برق یا سبد یا محفظه جانبی برای نگهداشتن تجهیزات جانبی هستند اما بخش های مجزا برای هر سری یا لوله و خرطومی ندارند. البته باید توجه داشت که اغلب مدل های مکنده صنعتی در حالت استاندارد تنها با یک خرطومی، لوله مکش و سری پارویی ارائه می شوند و مشتری باید بر حسب نیاز خود تجهیزات دیگر مثل انواع نازل سر کج، نازل مخروطی و ... را انتخاب نماید تا به صورت اپشنال همراه دستگاه ارائه شود. در نهایت ممکن است به این نتیجه برسید که یک مدل صنعتی به اندازه یک مدل خانگی کم صدا و جذاب نیست اما مطمئن باشید این ویژگی ها برای کارگاه و محیط کار صنعتی شما مهم نیست و تنها یک جاروبرقی صنعتی از لحاظ قدرت و سرعت مکش می تواند عملیات مدنظر شما را به خوبی انجام دهد.

انتخاب یک مکنده صنعتی

نخستین چیزی که باید درباره آن تصمیم گیری کنید، آن است که چه نوع جاروبرقی صنعتی نیاز دارید؟ اگر چه دستگاه های مکنده صنعتی در بسیاری از ویژگی ها مشترک هستند اما برخی امکانات و ویژگی ها خاص در هر مدل، آن را به دستگاه کارآمد با بازده حداکثری برای یک عملیات ویژه تبدیل می کند. پس تعیین کنید که جاروبرقی ضدانفجار، هواکار، مخصوص کاربرد در داروسازی و مکش مواد پودری بسیار ریز، نساجی یا جاروبرقی مخصوص جمع آوری روغن و پیلسه مد نظر شماست یا یک دستگاه برای نظافت عمومی می خواهید که در این صورت باید به نوع آلودگی و حجم آن توجه کنید تا مشخصات دستگاه از لحاظ قدرت و سرعت مکش و ظرفیت مخزن متناسب با آن باشد.

خرید یک جاروبرقی صنعتی

عجیب است اگر بتوانید یک مدل صنعتی خوب را در فروشگاه های خرده فروشی سطح شهر یا حتی فروشگاه تخصصی فروش جاروبرقی پیدا کنید. این مدل تجهیزات از دفاتر شرکت های تامین کننده که ممکن است خود تولیدکننده یا نمایندگی فروش باشند مستقیما خریداری می شوند. البته هم اکنون، وجود سایت های متنوع اینترنتی امکان خرید این دستگاهها را بصورت آنلاین فراهم کرده است.

نگهداری از جارو برقی یا مکنده صنعتی

یکی از بهترین ویژگی های دستگاه های رده صنعتی آن است که تولیدکنندگان می دانند شما وقت زیادی را صرف نگهداری یا سرویس دستگاه خود نخواهید کرد. این فرض وجود دارد که دستگاه قرار است به دفعات مورد استفاده قرار گیرد و بعضا از آن استفاده نادرست شود بنابراین این مدل های صنعتی به گونه ای تولید شده اند که مقاومت بالا داشته باشند. بطوریکه که شاید تنها و بزرگترین اشتباه هنگام استفاده از آنها این باشد که از دستگاه برای مکش مواد خاصی که دستگاه برای آنها طراحی نشده است استفاده کنید مثلا مواد داغ یا چسبنده یا به سادگی فراموش کنید که مخزن دستگاه پر شده است و باید تخلیه شود. همچنین با توجه به اینکه این دستگاه ها مجهز به سیستم فیلتراسیون یکپارچه هستند لازم است فیلتر طبق یک برنامه زمانی منظیم و بسته به اینکه هر چند وقت از دستگاه استفاده می کنید و چه مقدار آلودگی و ضایعات را جمع آوری می نمایید، تعویض شود. مهم است که در مورد قیمت فیلترها قبل از تصمیم گیری در مورد خرید یک مدل خاص تحقیق کنید زیرا آنها می توانند به هزینه های بلند مدت شما آشکارا اضافه کنند.



[ بازدید : 61 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای نظافت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]