فیلتراسیون موثر جاروبرقی صنعتی راهی برای جلوگیری از آلودگی غذایی

يکشنبه 28 مهر 1398
14:47
دنیای نظافت

هر ساله مسمومیت غذایی بیش از 15.6 بیلیون دلار به اقتصاد هزینه تحمیل کرده و موجب بستری شدن بیش از 53 هزار آمریکایی در بیمارستان ها میشود. بخش عمده ای از این هزینه ها و بیماری ها به دلیل گروهی از مظنونین همیشگی یعنی پانزده عامل بیماری زا شامل E.coli ، Salmonella و listeria monicytogene ها است. جلوگیری از آلوده شدن مواد غذایی با این عوامل بیماری زا و دیگر میکروارگان های خطرناک و مضر نیازمند یک برنامه جامع است که شامل بکارگیری بهداشت فردی، ضدعفونی کردن تجهیزات و البته نظافت درست و اصولی با بهره گیری از ابزارهای قدرتمند و کارآمد مثل جاروبرقی صنعتی است.

در ادامه سه راهی که یک جارو برقی صنعتی برخوردار از سیستم فیلتراسیون کارآمد از طریق آنها به شما برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی کمک می کند شرح داده شده است:

کنترل عوامل بیماری زا با جاروبرقی صنعتی

Listeriaاحتمالا شناخته شده ترین عامل بیماری زا در بین پانزده عامل اصلی است. 3 بیلیون دلار از هزینه خسارات ناشی از آلودگی به علت این باکتری موذی است. تنها در ظرف یکبار وجود این باکتری و تاثیر آن در ادعای خسارت و شکایت به دلیل مصرف غذاهای یخ زده فروخته شده تحت نام چهل و دو برند متفاوت ثابت شد. این باکتری یک باکتری میله ای شکل قرمز است که معمولا اندازه آن بین 4/0 5/0 طول و نیم تا 2 میکرون عرض است. برای به دام انداختن ذراتی تا این اندازه کوچک نیاز به استفاده از دستگاه های مکنده یا جاروبرقی صنعتی با فیلتراسیون بسیار قدرتمند است یعنی:

  • فیلترهای هپا که قادر هستند 97/99% ذرات با اندازه ذره برابر یا مساوی 3/0 میکرون را فیلتر کنند.
  • فیلترهای یولپا که می توانند 999/99% ذرات به کوچکی 12/0 میکرون را به دام اندازند.

کاملا مشخص است که ابزارهای سنتی نظافت مثل تی و سطل یا جاروهای دستی نمی توانند به این سطح از بازده و کارایی مورد نیاز برای مهار و کنترل باکتری هایی تا این حد ریز دست یابند. بنابراین اگر شما همچنان از این نوع ابزار و تجهیزات نظافتی استفاده می کنید مطمئن باشید که در دور نگه داشتن عوامل بیماری زا از محیط کار خود موفق نخواهید بود.

کنترل انتشار عوامل حساسیت زا

بیش از 15 میلیون آمریکایی دارای حساسیت غذایی هستند و این نوع حساسیت ها می توانند کشنده باشند. شستشو و تمیز کردن با آب یکی از راههای متداول برای حذف عوامل آلرژی زا است. اما تمامی بخش های یک کارخانه را نمی توان شستشو کرد و حتی مقدار بسیار کمی از این عوامل حساسیت زا به اندازه ای هست که بتواند یک مشکل بزرگ ایجاد کند. این مشکل با استفاده از روش های نظافتی بدون آب سنتی مثل دمش هوای فشرده می تواند بسیار وخیم تر شود. بررسی ها نشان می دهد که دمش هوا می تواند مقدار زیادی از بادام زمینی را به اندازه نصف طول کارخانه جلو براند حال آنکه در مقابل استفاده از یک جاروبرقی صنعتی می تواند این عامل آلرژی زا را از محیط جمع آوری و خارج نماید.

با استفاده از یک جارو برقی صنعتی دارای فیلترهای هپا یا یولپا شما می توانید اطمینان حاصل کنید که کوچکترین ذرات حساسیت زا در حین فرآیند نظافت جمع آوری و دفع شده اند.

اطمینان از خروجی‌های عاری از آلودگی

نظافت یک کارخانه تولید کننده مواد غذایی با جاروبرقی معمولی خانگی یا تجاری مساوی با جمع کردن آلودگی ها و سپس رها کردن مجدد آنها برای بازگشت به محیط است. این امر به دلیل آن است که آلودگی ها در این رده از مکنده ها یا جارو برقی ها بخوبی فیلتر نمی شوند بنابراین ذرات ریز مجدد همراه با هوای خروجی از دستگاه خارج شده و به محیط باز می گردند. اما می توان از فرار کردن آلودگی ها با استفاده از یک جاروبرقی صنعتی مجهز به سیستم فیلتراسیون چند مرحله ای که شامل فیلتر در خروجی اگزوز دستگاه نیز می باشد جلوگیری کرد. باید توجه نمود که فیلترهای طبقه بندی شده با سطح فیلتراسیون بزرگ کارایی بسیار بیشتری نسبت به فیلترهای معمولی غیر طبقه بندی شده نشان می دهند. این فیلترها بعنوان فیلتر اصلی بوده و به شکل کارتریجی یا ستاره ای می باشند. از فیلترهای هپا و یولپا که در سطرهای قبل توضیح داده شد بعنوان فیلتر ثانویه یا فیلتر ایمنی استفاده می شود و این چیدمان همان سیستم فیلتراسیون چند مرحله ای است. این ویژگی تضمین می کند که شما آلودگی ها را کاملا به دام انداخته اید و به آنها اجازه خارج شدن از دستگاه را مجددا نخواهید داد.

پیشگیری از آلودگی غذایی نیاز به اتخاذ روش های چند وجهی دارد که شامل انتخاب دستگاه های درست، فرآیندهای صحیح نظافت و شخصی می باشد. در بخش نظافتی یک جاروبرقی صنعتی با فیلتراسیون کافی یکی از مهم ترین ابزارهایی است که می تواند به شما کمک کند.


[ بازدید : 52 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای نظافت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]