نسل آینده اسکرابر ها

پنجشنبه 23 خرداد 1398
10:14
دنیای نظافت

اسکرابر که این روزها شهره خاص و عام می باشد دستگاهی است که افرادی معقتقدند می تواند برای پیشرفت سطح کاریشان بسیار مفید باشد. زمین شوی صنعتی به صورت اتوماتیک و بدون حضور اپراتور قادر به پاکسازی و شستشوی سطح زمین می باشد که حضور کاربر فقط برای یکبار و به منظور هدایت مسیر دستگاه و تنظیم و اجرای برنامه شستشو می باشد. امروزه در صنایع مختلف استفاده از دستگاه های مختلف رباتیک و اتوماسیونی بسیار موثر بوده و سالیان زیادی است که تولید کنندگان از این تجهیزات استفاده می نمایند. دستگاه های رباتیک در امور گوناگون از جمله جراحی های پزشکی، خودرو سازی، کشاورزی، حفاری و سایر صنایع، بسیار اثر گزار می باشد. با وجود این پیشرفت های رباتیکی؛ پروسه شستشو و نظافت همچنان به صورت دستی توسط افراد انجام می پذیرد. پیشرفت ها و تولیدات امروزی در زمینه این صنعت از جمله اسکرابر در شستشوی سطوح کف، حائز اهمیت بوده که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

اسکرابر رباتیک چیست؟

امروزه توجه بسیاری از تولیدکنندگان معطوف به اسکرابر بوده و در حال توسعه این تجهیزات می باشند. کف شوی صنعتی در اماکن بزرگ از جمله دانشگاه ها، مدارس، بیمارستان ها، مراکز اداری، فرودگاه ها، سالن های ورزشی و... بسیار مناسب می باشد. تکنولوژیGPS این دستگاه باعث می شود تا مکان های مورد نظر برای شستشو را مسیریابی کنند.

مزیت اسکرابر صنعتی رباتیک نسبت به دستگاههای قدیمی

اسکرابر که نقش مکمل برای نیروهای انسانی را دارد موجب حذف انجام امور و وظایف ساده و تکراری افراد گردیده و این امکان را فراهم می آورد تا تمرکز نیروی انسانی بیشتر بر روی امور پیچیده که ربات ها قادر به انجام آن ها نیستند، متمرکز گردد. روش های سنتی کارایی مناسب را در مقایسه با روش های رباتیکی ندارند و یک شخص با استفاده از یک تی دستی قادر به تمیز کردن تنها چند متر مربع می باشد که اسکرابر صنعتی وسعت بسیار بالایی را شستشو می نماید.

شرکت های پیشرو

در صنعت و تجارت روش های تمیزکاری بسیار هزینه بر بوده و استفاده از شیوه های نوین نظافتی این هزینه ها را بسیار کاهش می دهند. امروزه اسکرابر های تولید شده توسط کمپانی Hefter روزانه بیش از 18 هزاز متر مربع را تمیز می نمایند. این اسکرابر جهت شناسایی موانع و مانور به اسکنر های لیزری و آشکارسازهای اولتراسونیک تجهیز شده و در صورت نزدیک شدن به افراد با صدای بلند هشدار می دهد. مسیر شستشو فقط برای اولین بار توسط کابر به دستگاه معرفی می گردد و پس از آن، این اسکرابر بصورت خودکار و بدون نیاز به اپراتور، عملیات شستشو را انجام می دهد و پس از پایان کار دستگاه به منظور تأمین شارژ و تخلیه مخازن خود را به محل اصلی خود می رساند. یکی دیگر از کمپانی های فعال در زمینه تولید دستگاه های اسکرابر رباتیک کمپانی Tennant است. این شرکت یک کفشوی خودرویی رباتیک طراحی نموده که دارای اجزای بسیار پیشرفته مانند سنسورهای هوشمند می باشد. این کفشوی به گونه ای طراحی شده که تکنسین ها به آسانی به اجزای داخلی آن دسترسی دارند و به عنوان یک دستگاه ایمن شناخته می شود.

مزایای استفاده از اسکرابر صنعتی رباتیک

اسکرابر به جای نظافت در چندین شیفت کاری توسط افراد، فرآیند شستشو را بطور مستقل انجام داده و موجب افزایش مهارت نیروی انسانی می گردد. با استفاده از کفشور رباتیک کارکنان مدت زمان بیشتری بر امور مهم و باارزش تمرکز خواهند داشت. علاوه بر این بهره مندی از ماشین های شستشوی رباتیک میزان برخورد دستگاه با موانع و زیان های ناشی از عدم حضور کارکنان را کاهش می دهد.

نکات مهم اسکرابر رباتیک

اسکرابر برای شستشوی سطوح در فضاهای گسترده بسیار مناسب است و به طور میانگین حداقل 3 ساعت در روز و به مدت 5 روز در هفته مورد استفاده می باشد. این دستگاه در ساختمان ها برای شستشوی مسیر های متعدد برنامه ریزی می شود و پیرامون اجسام ثابت حرکت می کند. همچنین باید توجه نمود که این دستگاه ها قادر به حرکت در سطوح شیب دار نیستند و یا در صورت حضور در فضاهای محدود چالش هایی را به وجود می آورد. بنابراین پیش از استفاده از اسکرابرها ابتدا شرایط محیطی را باید در نظر گرفت. پیش از شروع به کار دستگاه، اپراتور ها موظفند موانع را کنار زنند و علائم لازم را در جای مناسب خود قرار دهند و محیط حرکت اسکرابر را آماده سازی کنند.


[ بازدید : 66 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای نظافت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]