شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

دنیای نظافت

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

همه چیز در مورد تی اسکرابر صنعتی

اسکرابر ها تجهیزات نظافتی مکانیزه ای هستند که برای شستشوی سطوح کف و خشک کردن آن طراحی و تولید می شوند. این تجهیزات بوسیله یک سیستم برس زنی مکانیزه سطح کفپوش ها و سطوح مختلف را تمیز می کنند. بخش مهم عملکرد دستگاه اسکرابر سیستم خشک کن آن می باشد. خشک کن اسکرابر صنعتی از تی مکنده و موتور مکش تشکیل شده است. تی آلودگی ها و آب را جمع کرده و موتور مکش از طریق شلنگ آنها را به داخل مخزن آب کثیف انتقال می دهد. تی اسکرابر نقش مهمی در عملکرد خشک کن دستگاه و باقی نماندن آب بر روی سطح بر عهده دارد. در این مقاله توضیحات کامل در مورد این بخش از اسکرابر و نگهداری صحیح از ان مورد بررسی قرار می گیرد.

بخش های مختلف تی

تی مکنده نیز آلودگی ها را از اطراف جمع آوری می نماید. موتور مکش، این آلودگی های جمع شده را از روی سطح به داخل مخزن آب کثیف مکش می کند. تی اسکرابر از یک شاسی فلزی، پیچ ها و اهرم ها و لاستیک تی تشکیل شده است. لاستیک تی قطعه مصرفی این بخش از دستگاه می باشد که بسته به تعداد دفعات استفاده از دستگاه، نوع عملیات و نحوه سرویس و نگهداری، طول عمر متفاوتی دارد. هر دو طرف لاستیک های تی قابل استفاده بوده و کاربر می تواند بعد از یک مرحله استفاده در صورت فرسوده شدن لاستیک تی، آنرا بچرخاند و از طرف دیگر لاستیک استفاده نماید. بعد از اینکه هر دو طرف تی فرسوده شد، بایستی تی را تعویض نمود. سوراخ های روی لاستیک تی به گونه ای هوشمندانه طراحی و تراز شده تا از پارگی لاستیک جلوگیری شود.

تعویض لاستیک تی

برای تعویض لاستیک تی معیوب، این مراحل را انجام دهید. دستگاه را خاموش نمایید. نگهدارنده لاستیک تی را به وسیله اهرم بالا بیاورید. سامانه پاشش آب را غیر فعال نمایید. شلنگ مکش آب را از تی جدا نمایید. به کمک اهرم های نگهدارنده، تی را از دستگاه جدا نمایید. به کمک پیچ و اهرم، لاستیک تی را باز کنید. لاستیک تی فرسوده را خارج نمایید. سپس لاستیک تی جدید را آماده کنید. در پایان به کمک پیچ ها و اهرم های مربوطه، لاستیک تی جدید را متصل نمایید.

عیب یابی تی اسکرابر صنعتی

اولین نشانه خرابی و عیب دار بودن تی، عدم جمع آوری صحیح آب آلوده در حین شستشوی سطح می باشد. این عیب می تواند ناشی از لاستیک تی فرسوده، کثیف و تراز نبودن تی از لحاظ زاویه و ارتفاع از سطح زمین باشد. با چرخاندن یا تعویض لاستیک تی و تراز کردن شاسی می توان این مشکل را برطرف نمود. در صورت باقی ماندن مشکل، احتمالا باید دنبال نقص در عملکرد موتور مکش یا گرفتگی خرطومی باشید.

نگهداری از تی

برای حفظ عملکرد تی اسکرابر صنعتی بایستی انرا بطور منظم سرویس و نگهداری نمود. برای اینکار کافیست بعد از هر بار استفاده از کفشوی، تی را با یک دستمال تمیز شستشو داد. تمیز کردن منظم لاستیک تی می تواند از باقی ماندن رد و خطوط آلوده در فرآیند نظافت جلوگیری نماید. لاستیک تی فرسوده و آلوده ردی را بر روی سطح ایجاد نموده و عملیات نظافت را دشوار تر و طولانی تر می کند. البته لاستیک تی اسکرابر بعد از فرسایش قابل چرخاندن بوده تا بتوان از طرف دیگرش استفاده نمود.

سوراخ های اتصال تی

طراحی تی اسکرابر به گونه ای است که احتمال کشیده شدن و پارگی در صورت استفاده صحیح وجود ندارد. در این طراحی سوراخ هایی بر روی لاستیک تی تعبیه شده که بصورت تراز هستند. این سوراخ ها اگر به درستی طراحی نشوند، ممکن است عملکرد تی مختل شده و در نتیجه زحمت نظافت برای نیروی خدماتی دو چندان گردد. استفاده از لاستیک های تی اصل و با کیفیت باعث ایجاد خلا بهتر شده و در نتیجه جمع آوری آب آلوده بهتر انجام می گیرد.

برش تی

تی ها در شرکت سازنده بصورت جداگانه و به دقت برش داده می شوند. برش صحیح تی باعث می گردد تا لاستیک بدون گپ با سطح تماس پیدا کند و در نتیجه برداشتن آب از سطح بهتر انجام گیرد. در واقع قرار گرفتن تی بصورت تراز و بدون درز بر روی سطح زمین، باعث می گردد تا بین دو لاستیک تی خلا مناسب ایجاد شود. در نتیجه عملیات مکش آب توسط موتور مکش به نحو عالی صورت می پذیرد.

تراز بودن تی

یکی از فاکتور های مهم در ارتباط با عملکرد صحیح تی مکش، تنظیم دقیق زاویه قرار گرفتن تی خشک کن نسبت به سطح زمین می باشد. در واقع تراز بودن لاستیک تی باعث می شود تا آب آلوده بطور موثر تر و کامل تر جمع آوری گردد. زاویه حدود 45 درجه لاستیک تی با سطح بهترین میزان بازدهی را در جمع آوری آب خواهد داشت. هرچه این زاویه بزرگتر شود، رد آب را در کناره های تی باقی می گذارد.

جنس تی اسکرابر صنعتی

سه ماده اصلی و متداول مورد استفاده برای تولید تی، لیناتکس، پلی پورتان و صمغ هستند. لیناتکس در برابر سایش و پارگی مقاومت بالایی دارد. این نوع لاستیک تی برای سطوح زبر و ناصاف کاربردی تر است. پلی یورتان ماده دیگری با مقاومت بالاست که در ساختار تی اسکرابر مورد استفاده قرار می گیرد. تی های پلی یورتانی در محیط های صنعتی با سطوح چرب و ناهموار کاربردی اند. اما تی از جنس صمغ مقرون به صرفه بوده و برای سطوح صاف و هموار داخلی مانند مراکز خرید کاربرد دارد. استفاده از این نوع تی برای سطوح چرب و روغنی نتیجه مورد نظر را در پی نخواهد داشت.

فیلتراسیون موثر جاروبرقی صنعتی راهی برای جلوگیری از آلودگی غذایی

هر ساله مسمومیت غذایی بیش از 15.6 بیلیون دلار به اقتصاد هزینه تحمیل کرده و موجب بستری شدن بیش از 53 هزار آمریکایی در بیمارستان ها میشود. بخش عمده ای از این هزینه ها و بیماری ها به دلیل گروهی از مظنونین همیشگی یعنی پانزده عامل بیماری زا شامل E.coli ، Salmonella و listeria monicytogene ها است. جلوگیری از آلوده شدن مواد غذایی با این عوامل بیماری زا و دیگر میکروارگان های خطرناک و مضر نیازمند یک برنامه جامع است که شامل بکارگیری بهداشت فردی، ضدعفونی کردن تجهیزات و البته نظافت درست و اصولی با بهره گیری از ابزارهای قدرتمند و کارآمد مثل جاروبرقی صنعتی است.

در ادامه سه راهی که یک جارو برقی صنعتی برخوردار از سیستم فیلتراسیون کارآمد از طریق آنها به شما برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی کمک می کند شرح داده شده است:

کنترل عوامل بیماری زا با جاروبرقی صنعتی

Listeriaاحتمالا شناخته شده ترین عامل بیماری زا در بین پانزده عامل اصلی است. 3 بیلیون دلار از هزینه خسارات ناشی از آلودگی به علت این باکتری موذی است. تنها در ظرف یکبار وجود این باکتری و تاثیر آن در ادعای خسارت و شکایت به دلیل مصرف غذاهای یخ زده فروخته شده تحت نام چهل و دو برند متفاوت ثابت شد. این باکتری یک باکتری میله ای شکل قرمز است که معمولا اندازه آن بین 4/0 5/0 طول و نیم تا 2 میکرون عرض است. برای به دام انداختن ذراتی تا این اندازه کوچک نیاز به استفاده از دستگاه های مکنده یا جاروبرقی صنعتی با فیلتراسیون بسیار قدرتمند است یعنی:

  • فیلترهای هپا که قادر هستند 97/99% ذرات با اندازه ذره برابر یا مساوی 3/0 میکرون را فیلتر کنند.
  • فیلترهای یولپا که می توانند 999/99% ذرات به کوچکی 12/0 میکرون را به دام اندازند.

کاملا مشخص است که ابزارهای سنتی نظافت مثل تی و سطل یا جاروهای دستی نمی توانند به این سطح از بازده و کارایی مورد نیاز برای مهار و کنترل باکتری هایی تا این حد ریز دست یابند. بنابراین اگر شما همچنان از این نوع ابزار و تجهیزات نظافتی استفاده می کنید مطمئن باشید که در دور نگه داشتن عوامل بیماری زا از محیط کار خود موفق نخواهید بود.

کنترل انتشار عوامل حساسیت زا

بیش از 15 میلیون آمریکایی دارای حساسیت غذایی هستند و این نوع حساسیت ها می توانند کشنده باشند. شستشو و تمیز کردن با آب یکی از راههای متداول برای حذف عوامل آلرژی زا است. اما تمامی بخش های یک کارخانه را نمی توان شستشو کرد و حتی مقدار بسیار کمی از این عوامل حساسیت زا به اندازه ای هست که بتواند یک مشکل بزرگ ایجاد کند. این مشکل با استفاده از روش های نظافتی بدون آب سنتی مثل دمش هوای فشرده می تواند بسیار وخیم تر شود. بررسی ها نشان می دهد که دمش هوا می تواند مقدار زیادی از بادام زمینی را به اندازه نصف طول کارخانه جلو براند حال آنکه در مقابل استفاده از یک جاروبرقی صنعتی می تواند این عامل آلرژی زا را از محیط جمع آوری و خارج نماید.

با استفاده از یک جارو برقی صنعتی دارای فیلترهای هپا یا یولپا شما می توانید اطمینان حاصل کنید که کوچکترین ذرات حساسیت زا در حین فرآیند نظافت جمع آوری و دفع شده اند.

اطمینان از خروجی‌های عاری از آلودگی

نظافت یک کارخانه تولید کننده مواد غذایی با جاروبرقی معمولی خانگی یا تجاری مساوی با جمع کردن آلودگی ها و سپس رها کردن مجدد آنها برای بازگشت به محیط است. این امر به دلیل آن است که آلودگی ها در این رده از مکنده ها یا جارو برقی ها بخوبی فیلتر نمی شوند بنابراین ذرات ریز مجدد همراه با هوای خروجی از دستگاه خارج شده و به محیط باز می گردند. اما می توان از فرار کردن آلودگی ها با استفاده از یک جاروبرقی صنعتی مجهز به سیستم فیلتراسیون چند مرحله ای که شامل فیلتر در خروجی اگزوز دستگاه نیز می باشد جلوگیری کرد. باید توجه نمود که فیلترهای طبقه بندی شده با سطح فیلتراسیون بزرگ کارایی بسیار بیشتری نسبت به فیلترهای معمولی غیر طبقه بندی شده نشان می دهند. این فیلترها بعنوان فیلتر اصلی بوده و به شکل کارتریجی یا ستاره ای می باشند. از فیلترهای هپا و یولپا که در سطرهای قبل توضیح داده شد بعنوان فیلتر ثانویه یا فیلتر ایمنی استفاده می شود و این چیدمان همان سیستم فیلتراسیون چند مرحله ای است. این ویژگی تضمین می کند که شما آلودگی ها را کاملا به دام انداخته اید و به آنها اجازه خارج شدن از دستگاه را مجددا نخواهید داد.

پیشگیری از آلودگی غذایی نیاز به اتخاذ روش های چند وجهی دارد که شامل انتخاب دستگاه های درست، فرآیندهای صحیح نظافت و شخصی می باشد. در بخش نظافتی یک جاروبرقی صنعتی با فیلتراسیون کافی یکی از مهم ترین ابزارهایی است که می تواند به شما کمک کند.

اسکرابر، اجزاء مهم آن و انواع مدل‌های کفشوی صنعتی

دستگاههای اسکرابر صنعتی دستگاه های مخصوصی هستند که برای تمیز کردن زمین های سخت بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند و محبوب ترین نوع ماشین های تمیز کردن کف هستند. آنها برای تمیز کردن عمیق ، حفظ یا صیقل دادن سطوح کف مناسب هستند و در دو دسته تقسیم بندی می شوند. دستی و خودرویی. همانطور که آشکار است اندازه مساحت زمین که برای تمیز کردن آن می خواهید از دستگاه کفشوی صنعتی استفاده کنید ، تعیین می کند که از چه نوع اسکرابری استفاده کنید. طیف گسترده ای از دستگاههای زمین شوی صنعتی در بازار است که ممکن است تنها یکی از آنها برای تمیز کردن سطوح کف شما مناسب باشد.

اسکرابر دستی

مدل های بسیار متنوعی از این دستگاه موجود است در نتیجه می توان دقیقا مدلی را انتخاب کرد که مناسب برنامه تمیز کردن کف شماست. دستگاه های اسکرابر صنعتی دستی برای تمیز کردن کف کارگاه ها ، کف مغازه ها و پیاده روهای عابر پیاده ایده آل هستند و خیلی بهتر از یک تی و سطل ، کف را خشک و تمیز می کنند. هر کدام از مدلهای مورد نظر خود را انتخاب کنید ، یک کفشور صنعتی قدرتمند و خوش ساخت خواهید داشت که سالها قابل استفاده است.

اسکرابر خودرویی

مدل های خودرویی برای تمیز کردن سطوح کف های بزرگ بهتر هستند. بسته به اندازه منطقه مورد نظر که باید تمیز شود و اینکه چقدر سریع می خواهید آن را تمیز کنید ، از طیف گسترده ای از مدل های سرنشین دار می توانید انتخاب کنید. اسکرابر خودرویی با کارایی بالای خود باعث می شود کار تمیز کردن هر مرکز خرید بزرگ یا کف انبار صنعتی کوتاه شود. این نوع دستگاه های کف شوی صنعتی توسط شرکت های نظافتی حرفه ای برای تمیز کردن زمین مراکز تجاری استفاده می شوند.

چگونه اسکرابر صنعتی کار می کند؟

اسکرابر با استفاده از پاشش مخلوط آب و مواد شوینده روی کف کار می کند. برس های قدرتمند هنگام حرکت دستگاه کف را تمیز می کنند. در بعضی مدل ها فشار برس را با توجه به کثیفی و نوع سطح کف می توان تغییر داد. یک تی نصب شده عقب دستگاه کف را خشک می کند. موتورهای مکنده قدرتمند در هنگام کار دستگاه ، آب و آلودگی های باقی مانده را از بین می برند. لبه های لاستیکی نرم تی تضمین می کنند که تمام آب جمع می شود. سطوح کف صنعتی از لحاظ پرداخت و سختی متفاوت هستند ، بنابراین استفاده از مدل های دارای فشار برس قابل تنظیم مناسب است تا بدون صدمه به سطح کف ، به نتیجه تمیزکاری مناسب رسید.

مخازن دستگاه

دو مخزن ، یکی برای آب تمیز و مواد شوینده و دیگری برای آب کثیف در دستگاه اسکرابر صنعتی وجود دارد که محلول تمیز را از آب کثیف جدا نگه می دارد. به این ترتیب از انتقال آلودگی از بخشی به بخش دیگر جلوگیری شده و سطح بهداشت بالاتری برای محیط فراهم می شود برخلاف تی و سطل که آب تمیز و الودگی در همان ابتدای عملیات با هم مخلوط شده و روشی بهداشتی نمی باشد.

کدام دستگاه اسکرابر را بخریم؟

بخاطر کاری که انجام می دهند ، دستگاه های اسکرابر صنعتی باید سخت و مقاوم در برابر خوردگی باشند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که مدلی را که برای تمیز کردن کف صنعتی ساخته شده و در محیط های سخت کار می کند ، انتخاب کرده اید. هنگام انتخاب به دنبال دستگاههایی با ظرفیت مخزن کافی باشید و در عین حال مطمئن شوید که آنها به راحتی پر و خالی می شوند. فشار متغیر برس باعث افزایش عمر برس و محافظت از سطوح آسیب پذیر کف خواهد شد ، بنابراین این امر در بیشتر موارد ضروری است.

عملکرد تی

عملکرد مکش برای خشک کردن کف بسیار مهم است بنابراین به محافظت از موتور مکنده اسکرابر توجه کنید. شما می خواهید موتور از گرفتگی ، ورود آب و نوسانات الکتریکی محافظت شود. برای دست یابی به کیفیت خشک کردن مطلوب علاوه بر عملکرد درست موتور مکنده و قدرت مکش بالای آن نکات دیگری نیز مهم است مثل شکل تی، زاویه و تراز بودن آن هنگام کار نیز مهم است. خشک شدن سریع زمین توسط تی اسکرابر نه تنها کیفیت نظافتی را افزایش می دهد بلکه سطح ایمنی محیط را نیز افزایش می دهد و سر خوردن و افتادن افراد جلوگیری خواهد کرد و به این ترتیب غرامت ناشی از حوادث را به میزان چشمگیر کاهش می دهد.

در کنار این موارد ذکر شده که مربوط به ساخت و ساز و تولید دستگاه شما همچنین می خواهید از دستگاه مورد نظر اطمینان حاصل کنید که کاربری آن آسان است و در زمانی که انتظار دارید ، سطح کف مورد نظر را برای شما تمیز می کند.

ملاحظات دیگر

دستگاه های خریداری شده برای تمیز کردن یک منطقه خاص ، ممکن است در سایر قسمت های ساختمان شما مفید نباشد. اطمینان حاصل کنید که مدلی که انتخاب کرده اید از درگاهها و راهروهای شما عبور می کند تا بتواند به اطراف خود حرکت کند باتری های مدل های اسکرابر صنعتی باطری دار باید شارژ شوند، بنابراین به این فکر کنید که در کجا؟ پر کردن و خالی کردن دستگاه به معنای دفع آب کثیف و دسترسی به آب تمیز است ، این کار در کجا راحت تر خواهد بود؟ آیا شیلنگ های اضافی بلند برای آسان تر شدن فرآیند تخلیه و پر کردن مخازن در دسترس هستند؟

هزینه های جاری

هزینه های جاری نیز باید در معیارهای خرید شما باشد: بعضی از تولید کنندگان ، بسته های حمایتی را ارائه می دهند که شامل قطعات مصرفی نیز می باشد.

انتخاب اسکرابر یا سوییپر برای بهبود عملکرد کلی و سودآوری

نوع دستگاه های شستشو و نظافت سطوح کف که برای سازمان خود انتخاب می کنید به اندازه انتخاب ماشین الات تخصصی کار شما قابل توجه و مهم است. بهداشت فروشگاه ، کارخانه ، سایت صنعتی یا هر شرکت دیگری به افزایش ارزش واقعی آن شرکت کمک می کند. بیشتر محیط های صنعتی یا تجاری به ترکیبی از امکانات و ویژگی های دستگاه های تخصصی شستشو و نظافت سطوح کف نیاز دارند که شامل جاروب کردن، برس زنی ، مکش گرد و خاک و ... است. با این وجود لازم است نوع مناسبی از دستگاه که متناسب با محیط شماست را تشخیص دهید و ببنید که چه دستگاهی اعم از اسکرابر یا سوییپر یا جاروبرقی برای شما بهترین کیفیت نظافتی را ایجاد می کند.

عواملی که در انتخاب تجهیزات و دستگاه‌های نظافتی تأثیر می گذارد

ابعاد و میزان آلودگی و پسماند ، مساحت و ویژگی های محیط ، جنس زمین و میزان مطلوب پاکیزگی در آن محیط از مهمترین عناصری هستند که روی انتخاب یک دستگاه مناسب از بین اسکرابر یا کفشوی صنعتی، سویپر و جاروبرقی تاثیر گذار است. "تمیز کردن" می تواند به معنای هر کاری از به سادگی از بین بردن آلودگی تا حفظ یک فضا بصورت تمیز و روشن و یا خلاص شدن از شر پسماند و ضایعات ناخوشایند باقی مانده از لیفتراک و سایر وسایل حمل و نقل باشد.. در مورد حالت دوم ، شما باید بر روی راهکارهای تمیز کردن صنعتی یا تجاری مثل خرید یا اجاره یک دستگاه مکانیزه نظافتی مثل اسکرابر یا زمین شوی صنعتی سرمایه گذاری کنید.

سوییپر در مقایسه با اسکرابر صنعتی

هنگامی که ابعاد و میزان زباله ها و آلودگی را که باید به طور پیوسته از بین بروند ارزیابی می کنید ، باید بین برس دستی و اسکرابر تصمیم بگیرید و انتخاب کنید که کدامیک برای شما بهتر است. اگر آلودگی شما کم و شامل گرد و خاک است ، سرمایه گذاری روی یک برس دستی بهترین گزینه است. با این حال ، اگر مایل به استفاده از آب و محلول شوینده برای شستشوی سطوح کف خود هستید ، برای داشتن بهترین نتیجه باید اجاره یا خرید یک اسکرابر یا کفشور صنعتی را در نظر بگیرید. برای زباله های سنگین مانند تراشه فلزی و خاک اره ، سوییپر ها این توانایی را دارند که کار نظافتی را به طور موثر انجام دهند. از طرف دیگر اسکرابر ها برای آلودگی های خفیف در سطوح سخت و مناطق چرب مناسب هستند. ترکیبی از دستگاه های سوییپر / اسکرابر و سایر دستگاه های شستشوی دم دستی را برای این نوع مناطق پیدا خواهید کرد. باید توجه کنید که روش شستشوی مناسب به بودجه شما و ماهیت شستشوی مورد نیاز نیز بستگی دارد.

تولیدکنندگان تجهیزات نظافتی همچنین طیف گسترده ای از سوییپر ها و اسکرابر های متنوع دستی یا خودرویی را در اختیار شما قرار می دهند. مدیریت مدل های سرنشین دار یا همان خودرویی برای نیروهای خدماتی راحت تر است و مزایای بهره وری بیشتر نسبت به دستگاههای دستی ارائه می کنند. این مدل های اسکرابر یا سوییپر خستگی ناشی از کار را کاهش می دهد ، رضایت بیشتری را برای مالک ایجاد می کنند و یک دید کامل نسبت به محیط اطراف را برای حداکثر ایمنی در هنگام شستشو فراهم می کنند.

ویژگی های اسکرابر یا سوییپر که باید به دنبال آنها باشید.

هنگام انتخاب دستگاه اسکرابر یا سوییپر برای اجاره یا خرید ، چندین کارکرد و ویژگی وجود دارد که باید آنها را جستجو کنید. انتخاب دستگاه کف شوی صنعتی یا اسکرابر دارای برس و تی مناسب برای مطابقت با جنس کفپوش و نوع آلودگی که به شستشو نیاز دارد ، ضروری است. بعضی از جاروها برای سطوح براق طراحی شده اند در حالی که جاروهای تقویت شده با سیم برای کار شستشوی رقابتی مناسب هستند. انواع مدل های اسکرابر صنعتی برای نواحی دارای سطوح کف کاملا صاف یا زبر و اندکی ناهموار وجود دارد. یکی از ویژگی های اصلی که نمی توانید آن را نادیده بگیرید ، سهولت استفاده از دستگاه یا همان طراحی کاربرپسند آن است.

کنترل پنل دستگاه اسکرابر یا سوییپر باید واضح و قابل درک باشد در حالی که دستگاه باید به اندازه کافی ارگونومیک باشد تا کاربر از کار کردن با آن دچار خستگی مفرط نشود. دستگاه باید به گونه ای طراحی شده باشد که جمع آوری، حفظ و دفع زباله ها از محیط به روش ساده انجام پذیر باشد. علاوه بر این ، انتخاب دستگاه های شستشوی و نظافت خودرویی یعنی اسکرابر سرنشین دار یا سوییپر خودرویی به دلیل داشن مخازن بزرگتر برای مناطق دارای وسعت بیشتر مناسب تر است و این دستگاه ها در چنین محیط هاییی کارآمدتر نشان می دهند. تولید کننده یا ارائه دهنده ای را انتخاب کنید که نه تنها طیف گسترده ای از تجهیزات نظافت صنعتی شامل اسکرابر یا سوییپر را ارائه می دهد بلکه مایل به همکاری با شما برای تعیین بهترین راهکارهای تمیز کردن صنعتی و تجاری است که متناسب با نیاز شما باشد.

جاروبرقی صنعتی با فیلتر هپا

فیلترهای ذرات هوا با راندمان بالا یا همان فیلتر هپا در حال حاضر اجزای معمولی دستگاههای جاروبرقی صنعتی و خانگی به شمار می آید. متأسفانه ، همه فیلترهای HEPA شایسته تقدیر نیستند - تولید ضعیف یا استفاده نادرست می تواند به همه نوع جنون میکرونی منجر شود.

در این پست برای انتخاب جاروبرقی صنعتی دارای فیلتر HEPA مناسب برای مصارف صنعتی ، آنچه شما باید بدانید آورده شده است.

چه جاروبرقی صنعتی واقعا دارای فیلتر هپا است؟

اولین چیزی که باید بدانید: شما باید بدانید که چه دستگاه جارو برقی صنعتی واقعا واجد شرایط فیلتر HEPA است. خوشبختانه ، آژانس حفاظت از محیط زیست تعریف مطلوبی را در قانون کنترل مواد سمی خود 40 CFR 745.83 از جاروبرقی صنعتی دارای فیلتر هپا ارائه نموده است:

جاروبرقی HEPA به معنای جاروبرقی صنعتی است که به عنوان آخرین مرحله فیلتراسیون دارای فیلتر ذرات با راندمان بالا یا فیلتر هپا باشد. فیلتر HEPA فیلتری است که قادر به جذب ذرات 0.3 میکرون با راندمان 99.97٪ است.

شاید بپرسید یک میکرون چه اندازه است؟ برای به دست آوردن مقیاسی از اندازه ها در حد میکرون توجه داشته باشید که در دنیای باکتری ها، یک میکرون یا "میکرومتر" در حدود 0.00004 اینچ است. اگر پنج میکرون را در کنار هم قرار دهید می توانید وسعتی به اندازه یک گلبول قرمز داشته باشید. اگر 75 میکرون را کنار هم برای یک مهمانی قرار دهید و اندازه آنها به قطر موی شما خواهد رسید. نتیجه گیری؟ خوب ،ذرات دارای اندازه 0.3 میکرون بسیار کوچک هستند.

با جاروبرقی صنعتی کار کن

طیف گسترده ای از دستگاه های جارو برقی دارای فیلتر HEPA در بازار وجود دارد. مشکل کجاست؟ همه آنها برای کاربردهای صنعتی طراحی و تولید نشده اند. جاروهایی که برای مصارف صرفاً مسکونی - از جمله تمیز کردن خانه یا تمیز کردن یک شرکت یا مغازه - به کار می روند ، مطابق با استانداردهای لازم برای یک جاروبرقی صنعتی قابل اطمینان برای کارهای صنعتی نیستند. و اگرچه دستگاههای جاروبرقی خانگی یا تجاری بسیار ارزان تر از همتایان صنعتی خود هستند ، آنها قادر نخواهند بود حجم قابل توجه از ذرات موجود در هوای مکش شده توسط خود را فیلتر کنند. که ما را به مهمترین نکته می رساند. .

امتحان کن

بگذارید رو راست باشیم: دستگاه های جاروبرقی با برچسب HEPA 40 طور خاص برای جمع آوری رنگ سرب از روی برخی از سازه های مسکونی مناسب هستند. بهرحال آژانس تعریف استانداردی از دستگاه های جاروبرقی صنعتی دارای فیلترهای HEPA را پذیرفته است و سیستم های بهتری وجود دارد که از بین آنها می توان به مدلهایی که با فیلترهای چندگانه همراه هستند یا از فیلترهای هوای ذرات بسیار کوچک یا فیلتر ULPA استفاده می کنند، اشاره کرد.

توجه داشته باشید که فیلتر هپا در دستگاه های جارو برقی صنعتی معمولا بعنوان فیلتر ثانویه یا ایمنی نصب می شود یعنی این رده از دستگاه ها یک فیلتر اصلی از نوع ستاره ای یا کارتریجی با سطح فیلتراسیون بزرگ و کلاس ال یا ام دارند که پیش از فیلتر هپا قرار گرفته است و بخش بزرگی از ذرات معلق و ریز موجود در هوای مکش شده را به دام می اندازه و مانع از رسیدن آنها به فیلتر هپا می شود. از سوی دیگر امکانات دیگری نیز برای این رده از مکنده ها در نظر گرفته شده است که به ارتقاء قابلیت فیلتراسیون دستگاه در مجموع کمک می کند. مهم ترین این امکانات عبارتند اضافه نمودن سایکلون و سیستم نظافت فیلتر به دستگاه جاروبرقی صنعتی

در دستگاه های دارای سایکلون دهانه مکش بصورت مماسی روی بدنه قرار گرفته است و دهانه مکش مماسی و طراحی سایکلون بعنوان یک قطعه فولادی مخروطی شکل باعث جدایش بهتر ذرات و به تبع آن فیلتراسیون بهتر می شود. سیستم نظافت فیلتر نیز امکان تمیز کردن فیلتر و جدا کردن گرد و غبار انباشته شده بر روی آن را فراهم می کند و عملکرد مناسب فیلتر و به تبع آن قدرت مکش دستگاه را در حالت بهینه حفظ می کند.

فیلتر آخری که ذکر شد قدرت به دام انداختن 99.9999 درصد ذرات 0.12 میکرونی یا دارای قطر بزرگتر را دارد. این بدان معناست که اگر با یک اتاق تمیز یا آزمایشگاه سر و کار دارید استفاده از یک مکنده یا جاروبرقی صنعتی با فیلتر ULPA بهترین گزینه برای شماست.

اما مهم نیست که چه مکنده یا جاروبرقی ای را انتخاب کنید ، آزمایش و نگهداری ضروری است. قبل از خرید ، بررسی کنید که فیلتر اصلی در کجای دستگاه قرار دارد.

قرارگیری فیلتر اصلی بین پمپ و مخزن جمع آوری آلودگی ها بهترین حالت طراحی یک جاروبرقی صنعتی است زیرا این طراحی فشار منفی ایجاد می کند و فیلتر را به سختی در مقابل درزبندها می کشد. فیلترهای طرف دیگر پمپ تحت فشار مثبتی قرار دارند و احتمال بیشتری وجود دارد که نتوانند برخی ذرات را فیلتر کنند. قرارگیری فیلتر بین پمپ و مخزن و قرارگیری دهانه مکش زیر فیلتر نیز این مزیت را دارد که میتوان انواع آلودگی های جامد و مایع و گرد و غبار را بصورت همزمان و بدون نگرانی پیرامون آسیب دیدن فیلتر جمع آوری کرد.

علاوه بر پیروی از دستورالعمل های سرویس و نگهداری تولید کنندگان دستگاه ، جاروبرقی صنعتی خود را به طور منظم برای علائم نشتی بررسی کنید. آسانترین راه؟ آن را در یک اتاق آفتابی روشن کنید و ببینید چه چیزی بیرون می آید - در حالت ایده آل ، هیچ چیز نباید باشد. برای آزمایش های دقیق تر ، از پیشخوان ذرات لیزری استفاده کنید.

بهترین مکنده یا جاروبرقی صنعتی دارای فیلتر HEPA را برای کاربردهای صنعتی خود می خواهید؟ استانداردها را بشناسید ، آنچه را که لازم دارید بگیرید و همیشه و همیشه آزمایش کنید.

تمیز نگه داشتن سطوح کف سخت با اسکرابر

تمیز و براق نگه داشتن سطوح کف سخت می تواند کار دشواری باشد. برای اینکه کفپوش های شما فوق العاده به نظر برسند ، ضروری است که برنامه نظافت و شستشوی صحیح برای محافظت از زمین شما در نظر گرفته شود. این امر باعث می شود تا سال های سال کفپوش شما تمیز و براق به نظر برسد و در این میان می توانید از ابزار ویژه همانند اسکرابر یا زمین شوی صنعتی استفاده کنید.

سه فاکتور اصلی وجود دارد که باید در هر برنامه نظافت و شستشوی سطوح کف در نظر گرفته شود تا در نگه داشتن زمین به شکل تمیز و براق موفق باشد - این موارد به شرح زیر است:

یک برنامه مراقبت از سطوح کف

داشتن یک یک برنامه نظافت و شستشوی منظم و دقیق و چک لیست تمیزکاری ، بسیار مقرون به صرفه تر از تعویض کفپوش های سخت است. اگر از پرداخت سطحی کفپوش با استفاده از روش های مناسب همانند استفاده از اسکرابر یا کفشوی صنعتی به درستی محافظت شود این پرداخت و پوشش از لایه های زیرین خود در برابر خراش و آسیب های دیگر محافظت می کند و باعث می شود که سطوح کف به نظر تمیز و براق برسند.

ضخامت مناسب لایه پرداخت

هنگامی که نوبت به انتخاب یک پرداخت یا پوشش مناسب برای کفپوش می رسد اطلاعات زیادی وجود دارد که باید آنها را پردازش کرده و برای انتخاب بهترین گزینه ممکن در نظر بگیرید. انتخاب و استفاده صحیح از یک پرداخت یا پوشش سطحی با کیفیت بالا برای وضعیت کفپوش ها و توانایی شما برای حفظ آنها بسیار مهم است. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، توصیه می شود که تعداد لایه های پرداخت اعمال شده بر روی کفپوش کمتر از 5 لایه نباشد . در حالت ایده آل 6 تا 8 لایه پرداخت باید برای محافظت کامل از سطوح کف به آنها اعمال شود.

محصولات شوینده با کیفیت

وقتی صحبت از مواد شوینده سطوح کف سخت می شود ، محصولات متنوعی برای انتخاب وجود دارد. متأسفانه ، همه این شوینده ها برابر نیستند و بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است که شما محصولی با چه کیفیتی را انتخاب کنید. شوینده های دارای تخفیف و حتی برخی از محصولات ارزان قیمت اغلب سریعتر از بین می روند و به نگهداری بیشتری نیاز دارند. صرف نظر از کیفیت محلول شوینده باید توجه نمود که هر چه میزان مصرف ماده شوینده کمتر باشد به حفظ کیفیت سطوح کف بیشتر کمک می کند. یکی از مزایای استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی آن است که به کاهش میزان مصرف مواد شوینده تا حد امکان کمک می کند. حتی در بسیاری موارد برای نظافت و شستشوی روزانه سطوح کف میتوان از آب تمیز به تنهایی استفاده کرد. بنابراین استفاده از دستگاه اسکرابر نه تنها از لحاظ اقتصادی به دلیل کاهش هزینه های مربوط به مصرف مواد شوینده به صرفه است بلکه به افزایش طول عمر کفپوش کمک می کند.

دستگاه های اسکرابر با کیفیت

در هنگام تمیز کردن تجهیزات نظافت صنعتی همانند کفشور صنعتی مهم است که بر روی انتخاب و خرید یک کالای با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید. کیفیت اقلام قابل تعویض در مقایسه با سرمایه گذاری های بلند مدت چندان مهم نیست. یعنی انقدر که لازم است درباره کیفیت دستگاه اسکرابر صنعتی خود حساس باشید نیازی به حساسیت در مورد کیفیت یک تی نیست زیرا در مورد دوم به شکل طبیعی انتظار شما آن است که بعد از چندین ماه این ابزار فرسوده شده و آن را با یک مدل جدید جایگزین کنید حال آنکه با خرید یک اسکرابر صنعتی شما تمایل به خرید دستگاهی دارید که تا سال های سال بتواند بدون دردسر برای شما کار کند.

می توان از دستگاه های اسکرابر باکیفیت و با قیمت های رقابتی استفاده کرد توجه کنید که شما بیش از یک دستگاه فانتری با امکانات عجیب و غریب به یک دستگاه صنعتی و سخت کار نیاز دارید. استفاده حداکثر از سیستم های مکانیکی سخت کار و صنعتی و ساده و کاهش میزان بخش های الکترونیکی می تواند به افزایش طول عمر دستگاه شما کمک کرده و میزان خرابی و استهلاک آن را تا به میزان قابل توجه کاهش دهد. بنابراین هنگام خرید این دستگاه ها به دنبال کیفیت و دوام بالا باشید نه زرق و برق ظاهری دستگاه و امکاناتی که ممکن است حتی یک بار هم از آنها استفاده نکنید.

مزایای استفاده از اسکرابر

استفاده از یک دستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی به جای ابزار نظافت دستی مثل تی و سطل مزایایی متعددی برای کسب و کار شما به همراه دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • افزایش کیفیت و سرعت عملیات نظافت و شستشو به دلیل سرعت و فشار بالای برس های چرخان اسکرابر
  • امکان شستشوی سطوح وسیع در حداقل زمان ممکن به دلیل پهنای شستشوی وسیع و داشتن مخازن بزرگ
  • کاهش هزینه ها به دلیل کاهش نیروی انسانی، کاهش مصرف آب و مواد شوینده
  • سازگاری با محیط زیست به دلیل عدم استفاده از مواد شوینده
  • جلوگیری از اسیب دیدگی کفپوش ها به دلیل کاهش مصرف مواد شوینده، شستشوی موثر، کاهش مصرف آب و مکش کامل آب و ماده شوینده استفاده شده
  • جلوگیری از انتقال آلودگی از بخشی به بخش دیگر و ارتقاء بهداشت محیط
  • افزایش ایمنی محیط کار به دلیل خشک کردن سریع زمین و قابل استفاده کردن آن برای استفاده بلافاصله پس از شستشو
  • دوام بالا در مقایسه با ابزار دستی و عدم نیاز به تعویض و تعمیر مکرر دستگاه
  • بازگشت سرمایه در کوتاه ترین مدت

البته باید توجه کرد که اسکرابر باید متناسب با شرایط کاری و نوع نیازهای آن تهیه شود تا تمامی مزایای فوق به خوبی تامین شده و بالاترین کیفیت حاصل شود. در غیر این صورت نمی توان به بازده مدنظر دست پیدا کرد.

تجهیزات جانبی جاروبرقی صنعتی با کدگذاری رنگی

انتقال آلودگی و گرد و غبار قابل اشتعال و انفجار ، از جمله بزرگترین عوامل خطر در کارخانجات تولید مواد غذایی به شمار می آیند. انتقال آلودگی می تواند منجر به بروز مشکلات ایمنی در صنعت مواد غذایی و به آوردن هزینه گزاف شود، در حالی که گرد و غبار قابل احتراق می تواند باعث انفجار شده و کارگران و دارایی ها یعنی ماشین آلات و دستگاههای تولید را در معرض خطر قرار دهد. آیا جاروبرقی صنعتی ابزاری مناسب برای از بین بردن این دو عامل بالقوه خطرناک و هزینه ساز است؟

جاروبرقی صنعتی با تجهیزات جانبی دارای کد رنگی

برای جلوگیری از انتقال آلودگی ، بسیاری از تولید کنندگان مواد غذایی یک سیستم کدگذاری رنگی به ابزارهایی که در بخش‌های مختلف کارخانه خود استفاده می کنند ، اعمال کرده اند. با این وجود ، تا همین اواخر ، صنایع غذایی از کمبود تجهیزات جانبی جاروبرقی صنعتی کدگذاری شده و دارای گواهینامه ضدافنجار یا آتکس برای جمع آوری گرد و غبارهای قابل احتراق رنج می بردند.. در نتیجه ، نیروهای خدماتی می توانند با استفاده از لوازم جانبی استاندارد مکنده یا جارو برقی صنعتی در مناطقی که برای ایمنی و رعایت مقررات لازم است از تجهیزات جانبی آنتی استاتیک و بعبارتی ضدانفجار استفاده کنند ، خود و کل مجموعه را در معرض آسیب های ناآگاهانه ای قرار دهند.

به همین دلیل است که تولیدکنندگان معتبر دستگاه های مکنده و جاروبرقی صنعتی و حرفه ای اقدام به تولید لوازم جانبی کدگذاری شده با رنگ و آنتی استاتیک دارای گواهینامه ضدانفجار کرده اند تا سطح ایمنی را در محیط های حاوی گرد و غبار و ذرات قابل انفجار افزایش دهند. این ابزارها معمولا به شکل کاملا واضح در رنگ های سفید ، قرمز ، آبی ، سبز و زرد موجود هستند و هر برند معتبر معمولا دستگاه های جاروبرقی صنعتی خود را معمولا به گونه ای طراحی و تولید می کند که این دستگاه تنها با تجهیزات جانبی آنتی استاتیک و ضدانفجار تولید شده توسط خود تولیدکننده قابل استفاده است و به این ترتیب مانع از استفاده لوازم جانبی متفرقه و بی کیفیت می شود تا به طور همزمان از بروز انتقال آلودگی و حوادث مرتبط با انفجار گرد و غبار قابل احتراق جلوگیری کند.

بنابراین مشتریان تولیدکننده مواد غذایی که در حال حاضر با بسیاری از چالش های نظافتی در محیط کار خود روبرو هستند دیگر لازم نیست در مورد انفجارهای ناشی از خطای سهوی یک اپراتور در استفاده از یک ابزار غیر آنتی استاتیک در منطقه ای که حاوی گرد و غبار قابل احتراق است نگران باشند و تجهیزات جانبی رنگی و کدگذاری شده جاروبرقی صنعتی به طور قابل توجهی این خطر را کاهش می دهند. مهمتر از همه ، این ابزارها می توانند بلافاصله در سیستم کدگذاری رنگی موجود یک کارخانه بدون نیاز به آموزش اضافی گنجانده شوند.

مزایای تجهیزات جانبی جارو برقی صنعتی با کد رنگی

بطور کلی استفاده از جاروبرقی صنعتی برای تمیز کردن منطقه تولید یکی از بهترین راه حلها برای تضمین کیفیت محصول و ایمن بودن محیط کار است. در بیشتر مواقع لازم است بخش‌های مختلف خط تولید یا کارخانه از جاروبرقی صنعتی متفاوت برای اهداف نظافتی متفاوت استفاده کنند و خطر انتقال آلودگی کیفیت محصولات مختلف را به خطر می اندازد. لوازم جانبی جدید با کد رنگی باعث راحتی کارگران شده و این خطرات را از بین می برد.

اکنون ، استفاده از کد رنگی در صنایع غذایی کاملاً در تطابق با استانداردهای صنعت مواد غذایی HACCP است که برای تضمین کیفیت محصول و جلوگیری از توقف تولید یکپارچه وضع شده است. استفاده از تجهیزات جانبی جاروبرقی صنعتی دارای کد رنگی دارای مزایای زیر می باشد:

  • ساده کردن تشخیص استفاده از هر لوازم جانبی
  • پیگیری عملیات مختلف انجام شده روی هر لوازم جانبی برای استفاده معین
  • ارتقاء سازماندهی ابزار در بخش تولید
  • اطمینان از بهترین کیفیت تولید و رفع خطر انتقال آلودگی بین محصولات مختلف یا عوامل خارجی

دیگرا مزایا

  • آنها آنتی استاتیک هستند و از مواد تأیید شده FDA برای افزایش ایمنی در کاربردهای فرآوری مواد غذایی ساخته شده اند.
  • آنها دارای گواهینامه ضدانفجار هستند
  • آنها در طیف وسیعی از کفی پارویی ، نازل سرتخت و برس ها قرار گرفته اند تا مشکلات مختلف تمیز کردن را حل کنند.
  • آنها به رنگ های سفید ، آبی ، قرمز ، سبز و زرد موجود هستند که معمولاً در ساخت مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند - بنابراین آنها به راحتی در سیستم های کدگذاری رنگی موجود ادغام می شوند.

استفاده از اسکرابر چه مزیتی برای کفپوش شما دارد؟

استفاده از اسکرابر به جای روش های قدیمی نظافت و شستشوی سطوح کف همانند تی کشی نه تنها موجب پاکیزگی و درخشش خیره کننده کفپوش های به کار در مجموعه می‌گردد و زیبایی و بهداشت محیط را افزایش می دهد بلکه مزایای ویژه ای را برای کفپوش به همراه دارد که شاید در نگاه نخست پنهان بمانند. بطور ساده می توان بیان نمود که به کارگیری یک دستگاه اسکرابر مناسب و باکیفیت در عملیات شستشوی کف موجب افزایش مقاومت و پایداری کفپوش شده و به حفظ زیبایی و جلای اولیه آن کمک می کند زیرا دستگاه اسکرابر یا کفشوی صنعتی به نحو موثر آلودگی های مختلف را از روی سطوح تمیز می کند. در نتیجه عوامل ساینده از روی سطح کفپوش به طور کامل حذف می شوند.

از سوی دیگر هنگام استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی آب یا محلول شوینده به شکل کنترل شده روی سطح پاشش می شود یعنی دقیقا به مقداری که برای رفع آلودگی لازم است نه بیشتر اما در روش های دستی ممکن است از ماده شوینده یا آب بیش از حد استفاده شود که این خود عاملی برای از بین رفتن زیبایی و رنگ و جلای ابتدایی کفپوش می باشد. اسکرابر در حین عملیات برس زنی به کمک تی و سامانه مکش خود آب مصرف شده را جمع می کند و باعث می شود که سطح سریعا خشک شود بدین ترتیب از باقی ماندن آب بر روی سطح جلوگیری کرده و مانع از نفوذ آن به لایه های زیرین و ایجاد مشکلاتی نظیر بادگردگی یا پوسته پوسته شدن کفپوش می شود. از دستگاه اسکرابر به صورت پیوسته می توان استفاده کرد. این مسأله در محیط هایی مثل مجتمع های تجاری و اداری، پاساژها، مراکز خرید و فودکورت ها حائز اهمیت است. در چنین محیط هایی که پیوسته در معرض رفت و آمد بالا و آلودگی های مختلف قار دارند اسکرابر با حرکت پیوسته خود هرگونه آلودگی را بلافاصله پس از ایجاد آن تمیز نموده و از باقی مانده آلودگی و تبدیل شدن آن به لکه ای سرسخت و ... جلوگیری می نماید.

کلیه موارد ذکر شده سبب می شود که عمر کفپوش افزایش یافته و بتوان آن را در مدت زمان طولانی در شرایط بهینه و باکیفیت نگهداری نمود بدین ترتیب از تحمیل هزینه های هنگفت مرتبط با تعویض کفپوش به مجموعه جلوگیری کرد.

پویایی کسب و کار با اسکرابر صنعتی

اگر صاحب یک کسب و کار پر مشغله هستید، بطور کلی یک برنامه پر دارید که ممکن است در آن نظافت فضای کار آخرین دغدغه شما باشد. اما هنگامی که آلودگی و جرم در طول زمان انباشته می شود، شما یک بدبختی واقعی خواهید داشت که می تواند روی عملکرد کسب و کار شما تاثیر بگذارد. در چنین شرایطی بهره گیری از یک اسکرابر صنعتی می تواند زندگی شما را ساده تر نماید.

نظافت و شستشو به ویژه شستشوی سطوح کف زمان گیر است و کدام صاحب کاری وقت اضافه دارد تا برای تی و سطل و فرچه به نظافت و شستشوی کف بپردازد؟ به همین دلیل است که استفاده از یک اسکرابر صنعتی که این کار را به سرعت و به نحو موثر انجام دهد دارای مزایای بسیاری می باشد. یک کفشوی یا اسکرابر صنعتی ابزاری کارآمد است که برای صاحبان کسب و کار ایده آل بوده و موجب صرفه جویی در زمان ضمن شستشوی موثر کفپوش ها خواهد شد.

برخلاف روش سنتی استفاده از تی و سطل که نیاز به خم شدن نیروی خدماتی برای آبگیری از تی، ایستادن و تی کشی و مجددا خم شدن دارد، دستگاه اسکرابر صنعتی یا کفشور فقط نیاز به روشن کردن یک یا دو دکمه ، پایین آوردن برس و تی و هدایت دستگاه زمین شوی صنعتی روی زمین دارد. در واقع اسکرابر صنعتی تمام کار سختی را که لازم است نیروی خدماتی بصورت دستی انجام دهد برای شما انجام خواهد داد و زمینی خشک به شما تحویل می دهد که فورا می توانید روی آن راه بروید.

اسکرابر صنعتی چگونه کار می کند؟ کف شوی صنعتی دارای موتورهای چرخان است و هنگامی که عملیات شستشو را انجام می دهد، محلول شوینده بر روی سطح زمین پاشش شده و آلودگی و جرم را با سابیدن زمین تمیز می کند. بعلاوه اسکرابر صنعتی یک سیستم مکنده دارد که آب و الودگی و جرم باقی مانده را جمع آوری می نماید. این عملکرد باعث سرعت خشک شدن بسیار بالا می شود که یعنی تقریبا هیچ زمان وقفه کاری در کسب و کار شما به وجود نخواهد آمد. شما می توانید از اسکرابر صنعتی در طول ساعات کاری استفاده کنید و لازم نیست رفت و آمد را در بخش هایی که اسکرابر در آنها مشغول کار است متوقف نمایید.

چه نوع اسکرابر صنعتی باید بخرید؟

برای یک زمین شور صنعتی مفید و موثر، منطقی است که در خرید یک نمونه خوب که در شرایط کاری سخت دوام بیاورد سرمایه گذاری کنید. یکی از بهترین دستگاه های اسکرابر صنعتی موجود اسکرابر کلمبوس آلمان است. دستگاه های زمین شوی صنعتی این کمپانی تاریچه ای درخشان در عملکرد بسیار عالی در محیط های تجاری و صنعتی دارند زیرا این اسکرابرها دارای طراحی ساده و مقاوم می باشند و قدرت مکش عالی دارند که باعث می شود زمین کاملا خشک شود. خرید یک اسکرابر صنعتی از این تولید کننده یک سرمایه گذاری بلند مدت است و این دستگاه تا سال ها با شما باقی می ماند.

بهترین راهکار برای انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب

تصمیم گیری در این مورد که آیا شما به یک جاروبرقی صنعتی نیاز دارید یا تجاری، واقعا تصمیم دشواری است. اغلب تولیدکنندگان می گویند، اگر شما باید هر روز از دستگاه خود استفاده کنید حتی اگر حجم آلودگی شما کم باشد، بهتر است به دنبال یک جارو برقی صنعتی باشید. همچنین، اگر شما به تجهیزات جانبی متنوعی که معمولا همراه با مدل های خانگی می آید، احتیاج ندارید، با انتخاب یک مکنده صنعتی قدرت و اطمینان بیشتری می توانید کسب کنید.

بسیاری از دستگاههای جاروبرقی خانگی دارای امکاناتی هستند که کار کردن با آنها جالب است اما واقعا در محیط صنعتی به درد نمی خورند. همچنین مدل های خانگی با هدف جمع آوری مو و پوسته مرده بدن حیوانات تولید شده اند که معمولا موضوع مهمی در یک محیط صنعتی نیست.

مزایای یک جاروبرقی صنعتی

اگر شما به فکر خرید یک جارو برقی رده صنعتی هستید، این دستگاه آشکارا مزایای زیر را به همراه خواهد داشت. این دستگاه در مقایسه با مدل های خانگی طول عمر بالاتری داشته و برای سالیان سال برای شما می ماند و همچنان عملیات نظافتی شما را به کیفیت روز اول انجام می دهد. داشتن کابل برق بلندتر و موتور قدرتمند، چیزی است که در همه وقت به کمک شما خواهد آمد.

معایب جارو برقی صنعتی

بطور کلی چون در این رده از جاروبرقی ها و مکنده ها از موتورهای قویتری استفاده شده است. این دستگاه ها در مقایسه با مدل های خانگی سطح صدای بالاتری دارند که البته در یک محیط صنعتی که خود محیطی غالبا پر و سر و صداست اهمیت چندانی ندارد. البته در مدل های باکیفیت با افزودن یک فیلتر برای هوای خروجی سعی شده است سرعت هوای خارج شده از دستگاه و صدای آن تا حد امکان کاهش یابد. چون در مدل های خانگی جمع و جور بودن دستگاه خیلی مهم است و جاروبرقی هنگام استفاده و بعد از آن باید تا حد امکان فضای کمی را اشغال کند، دستگاه به قلاب ها یا بخش‌ های دیگر نگهدارنده تجهیزات جانبی بر روی بدنه تجهیز شده است. چنین چیزی معمولا در دستگاه های جاروبرقی صنعتی مشاهده نمی شود هر چند برخی مدل ها دارای قلاب نگهدارنده کابل برق یا سبد یا محفظه جانبی برای نگهداشتن تجهیزات جانبی هستند اما بخش های مجزا برای هر سری یا لوله و خرطومی ندارند. البته باید توجه داشت که اغلب مدل های مکنده صنعتی در حالت استاندارد تنها با یک خرطومی، لوله مکش و سری پارویی ارائه می شوند و مشتری باید بر حسب نیاز خود تجهیزات دیگر مثل انواع نازل سر کج، نازل مخروطی و ... را انتخاب نماید تا به صورت اپشنال همراه دستگاه ارائه شود. در نهایت ممکن است به این نتیجه برسید که یک مدل صنعتی به اندازه یک مدل خانگی کم صدا و جذاب نیست اما مطمئن باشید این ویژگی ها برای کارگاه و محیط کار صنعتی شما مهم نیست و تنها یک جاروبرقی صنعتی از لحاظ قدرت و سرعت مکش می تواند عملیات مدنظر شما را به خوبی انجام دهد.

انتخاب یک مکنده صنعتی

نخستین چیزی که باید درباره آن تصمیم گیری کنید، آن است که چه نوع جاروبرقی صنعتی نیاز دارید؟ اگر چه دستگاه های مکنده صنعتی در بسیاری از ویژگی ها مشترک هستند اما برخی امکانات و ویژگی ها خاص در هر مدل، آن را به دستگاه کارآمد با بازده حداکثری برای یک عملیات ویژه تبدیل می کند. پس تعیین کنید که جاروبرقی ضدانفجار، هواکار، مخصوص کاربرد در داروسازی و مکش مواد پودری بسیار ریز، نساجی یا جاروبرقی مخصوص جمع آوری روغن و پیلسه مد نظر شماست یا یک دستگاه برای نظافت عمومی می خواهید که در این صورت باید به نوع آلودگی و حجم آن توجه کنید تا مشخصات دستگاه از لحاظ قدرت و سرعت مکش و ظرفیت مخزن متناسب با آن باشد.

خرید یک جاروبرقی صنعتی

عجیب است اگر بتوانید یک مدل صنعتی خوب را در فروشگاه های خرده فروشی سطح شهر یا حتی فروشگاه تخصصی فروش جاروبرقی پیدا کنید. این مدل تجهیزات از دفاتر شرکت های تامین کننده که ممکن است خود تولیدکننده یا نمایندگی فروش باشند مستقیما خریداری می شوند. البته هم اکنون، وجود سایت های متنوع اینترنتی امکان خرید این دستگاهها را بصورت آنلاین فراهم کرده است.

نگهداری از جارو برقی یا مکنده صنعتی

یکی از بهترین ویژگی های دستگاه های رده صنعتی آن است که تولیدکنندگان می دانند شما وقت زیادی را صرف نگهداری یا سرویس دستگاه خود نخواهید کرد. این فرض وجود دارد که دستگاه قرار است به دفعات مورد استفاده قرار گیرد و بعضا از آن استفاده نادرست شود بنابراین این مدل های صنعتی به گونه ای تولید شده اند که مقاومت بالا داشته باشند. بطوریکه که شاید تنها و بزرگترین اشتباه هنگام استفاده از آنها این باشد که از دستگاه برای مکش مواد خاصی که دستگاه برای آنها طراحی نشده است استفاده کنید مثلا مواد داغ یا چسبنده یا به سادگی فراموش کنید که مخزن دستگاه پر شده است و باید تخلیه شود. همچنین با توجه به اینکه این دستگاه ها مجهز به سیستم فیلتراسیون یکپارچه هستند لازم است فیلتر طبق یک برنامه زمانی منظیم و بسته به اینکه هر چند وقت از دستگاه استفاده می کنید و چه مقدار آلودگی و ضایعات را جمع آوری می نمایید، تعویض شود. مهم است که در مورد قیمت فیلترها قبل از تصمیم گیری در مورد خرید یک مدل خاص تحقیق کنید زیرا آنها می توانند به هزینه های بلند مدت شما آشکارا اضافه کنند.


12345678
last