چرا در خانه تکانی باید از واترجت صنعتی استفاده کنیم؟

شنبه 25 اسفند 1397
11:19
دنیای نظافت

واترجت صنعتی دقیقا چیست و چرا باید از این دستگاه در خانه تکانی استفاده کنید؟ یک واتر جت صنعتی دستگاهی است که به شما امکان می دهد که از فشار بالای آب برای از بین بردن موادی همانند رنگ سست، جرم، گرد و غبار، گل و لای، آدامس، آلودگی و کپک استفاده کنی. استفاده از کارواش صنعتی روشی بسیار کارآمد برای انجام عملیات نظافتی متفاوت است.

استفاده از واترجت صنعتی نه تنها راهی انعطاف پذیر برای ارتقاء ظاهر خانه یا محل کار شماست بلکه این روش همچنین می توانند برای ارتقاء ظاهر گاراژ یا خودرو شما نیز مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه روش نظافت و شستشو را تغییر م یدهد و کارها را برای شما آسان تر می کند. پس ساعتها وقت صرف کردن برای شستشوی دستی سطوح مختلف را کنار بگذارید و شروع به استفاده از واترجت صنعتی کنید.

چرا باید از کارواش صنعتی برای عملیات خانه تکانی پیش از بهار استفاده کنید؟ با استفاده از این دستگاه زمانی را که صرف خانه تکانی می کنید کاهش دهیدو انباشت آلودگی نه تنها باعث می شود که ظاهر سطوح کثیف به نظر برسند بلکه باعث فرسودگی آنها می شود.

شما می توانید از دستگاه واترجت صنعتی بهره ببرید تا ظاهری پاکیزه و مناسب برای محیط کار، خانه، ایوان، گاراژ، پارکینگ یا کفپوش اپوکسی خود ایجاد کنید. قابلیت تنظیم فشار در دستگاه واترجت صنعتی به شما امکان می دهد که فشار را تنظیم کنید بنابراین استفاده از دستگاه بر روی سطوح مختلف مثل کفپوش اپوکسی ساده تر می شود.

آیا با حجم زیاد آلودگی ریخته شده بر روی زمین گاراژ از تایرهای ماشین مشکل دارید؟ از یک واترجت صنعتی استفاده کنید تا پارکینگ خانه خود را به یک فضای عاری از روغن و گریس تبدیل کنید. در برخی نازل های کارواش صنعتی امکان تغییر زاویه از حالت سوزنی به زاویه پهن وجود دارد، نازل های اسپری سافتتر راحت تر قابل استفاده هستند. واترجت صنعتی خود را اماده کنید و از خانه تکانی خود لذت ببرید.

چه کسانی از واترجت صنعتی استفاده می کنند؟ افراد بی شماری از این دستگاه به صورت منظم استفاده می کنند نه فقط برای خانه تکانی شب عید بلکه بصورت منظم در طول سال. این دستگاه روشی را که شما فضای خارجی خانه خود یا کفپوش اپوکسی پارکینگ را تمیز می کنید تغییر می دهد و با این دستگاه دیگر هیچگاه مجبور نیستید که زمین را بسابید . گزینه های متنوعی برای خرید موجود هستند و می توانید دستگاهی را متناسب با بودجه خود پیدا کنید.

تنوع زیادی از لحاظ رنگ و اندازه دستگاه ها نیز وجود دارد. هنگام خرید یک واترجت صنعتی یا کارواش خانگی با گزینه های بی شماری مواجه می شوید. اطمینان حاصل کنید که قبل از خرید یک دستگاه، تحقیقات لازم را با کمک وب سایت ها و منابع موجود انجام داده اید. در خرید خود و تصمیم گیری عاقل باشید زیرا این دستگاهی است که قرار است برای سالیان متمادی از آن استفاده کنید.


[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

محیط پاکیزه‌تر با اسکرابر

يکشنبه 12 اسفند 1397
11:43
دنیای نظافت

با دانستن اینکه بعضی از باکتری ها همانند E-coli و C-diffمی توانند از کفش به زمین و برعکس منتقل شوند، بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنیم که سطوح کف و کفپوش های ما تا حد امکان تمیز هستند. بنابراین ما در محیط های کوچک تی می کشیم و در محیط های بزرگتر از اسکرابر یا زمین شوی صنعتی استفاده می کنیم. در هر دو مورد، باید اطمینان حاصل شود که تجهیزات ما خود تمیز هستند تا بتوانند زمین را پاکیزه نگه دارند نه اینکه خود باعث آلودگی بیشتر شوند.

تی ها ابزاری نسبتا ساده هستند و کار خود را اگر از آنها به درستی استفاده کنیم به خوبی انجام می دهند. آنها باید بعد از هر بار استفاده تمیز شوند. یعنی اگر سری تی قابل جدا شدن است آن را جدا کنید و در ماشین لباس شویی با بالاترین دمای ممکن و اضافه کردن وایتکس بشویید. اگر سری تی غیرقابل جدا شدن است آن را در آب بسیار داغ با اندکی مایع ظرفشویی غوطه ور کنید. اطمینان حاصل کنید که زمان کافی به تی داده شده است تا کاملا خشک شود سپس آن را در انبار به نحوی قرار دهید که سر آن رو به بالا باشد و نباید الیاف تی روی زمین قرار گیرند زیرا این کار باعث می شود آلودگی بیشتری به آنها جذب شود. اگر ممکن است قبل از تی کشی ناحیه مورد نظر را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید تا تا حد امکان پسماند و آلودگی بیشتری جذب شود. سپس از آب داغ و یک محلول شوینده با کیفیت خوب برای تی کشی استفاده کنید. هنگامی که تی می کشید، حتما مقداری آلودگی پخش می شود. اگرچه بخش عمده آلودگی با تی جمع آوری می شود. بنابراین آبکشی مرتب تی کلید اصلی است و باید از مقدار کافی محلول شوینده استفاده شود. بنابراین اگر در حال تی کشیدن یک ناحیه بزرگ هستید ، تخلیه سطل محلول شوینده و پر کردن آن با آب داغ و محلول شوینده تمیز ایده بسیار خوبی است. در غیر این صورت، آب تی فقط باعث اضافه شدن مشکل می شود.

همچنین به خاطر داشته باشید که هر چه مدت زمان طولانی تری از زمان خشک شدن تی بدون شستن آن بگذرد، احتمال آنکه لکه دار شود بیشتر است و باعث می شود ظاهر تی کثیف تر از آنچه واقعا هست به نظر می آید. برخی مواد شوینده نیز می توانند به الیاف تی آسیب برسانند و باعث شوند که آنها رنگ خود را سریعتر از دست بدهند. بنابراین فکر نکنید که تی ای که از آن استفاده می کنید را باید به خاطر از دست دادن رنگ الیاف باید دور بیندازید. اگر شستشوی مناسب انجام شود فقط سری تی را در آب تمیز آبگیری کنید اگر آب تمیز باقی ماند سری تی نیز تمیز است. اگر آب کثیف شد، زمان آن است که سری تی را بخوبی بشویید یا آن را عوض کنید.

استفاده از تی برای سطوح سخت در نواحی بزرگ ناکارآمد است. استفاده از دستگاه های اسکرابر دستی و خودرویی روشی اقتصادی تر و موثرتر برای تمیز نگاه داشتن سطوح سخت در فضاهای بزرگ است. در شرایطی که تی تا حدودی باعث انتقال آلودگی می شود، یک اسکرابر یا کفشوی صنعتی آب آلوده را جمع آوری می کند و باعث تمیز و خشک شدن کفپوش شما می شود. اسکرابر ها محلول شوینده را روی سطح پاشش می کنند، عملیات برس زنی و جدا کردن آلودگی از سطح را انجام می دهند و سپس تمام آب و آلودگی را مکش می کنند. مخزن آب تمیز و مخزن ریکاوری آب کثیف را کاملا مجزا از آب تمیز نگه می دارند.


[ بازدید : 51 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چگونه قدرت مکش را به جاروبرقی صنعتی باز گردانیم؟

چهارشنبه 1 اسفند 1397
15:30
دنیای نظافت

بسیار خوب همه ما می دانیم که هنگامی که یک جاروبرقی صنعتی جدید می خرید قدرت مکش دستگاه آنقدر بالاست که آلودگی‌هایی حتی سنگین تر از حد انتظار شما را به راحتی مکش می کند اما با گذشت زمان به نظر می رسد که قدرت مکش مکنده شما کمتر و کمتر می شود و زمانی فرا می رسد که شما در حال نظافت آلودگی‌هایی هستید که قبلا به راحتی جمع آوری می شدند اما حال شما یا نیروی خدماتی شما باید بارها و بارها روی آنها حرکت کند تا آنها جمع آوری شوند. در این زمان ممکن است تصور کنید که دستگاه جارو برقی صنعتی خریداری شده توسط شما مدلی بی کیفیت و نامرغوب است. در این شرایط با توجه به نیاز مفرط شما به این دستگاه و با در نظر گرفتن هزینه بالایی که برای خرید آن صرف کرده اید احساس ناراحتی و خشم شما قابل درک است. مشتریان ناراضی بیشماری مشاهده شده اند که مدعی هستند که عملیات نظافت معمول آنها دو برابر بیشتر از معمول زمان می برد. اما نکته اینجاست که اغلب این مشتریان پیش از مراجعه یا پر کردن فرم اعتراض به دقت جاروبرقی صنعتی خود را بازبینی نکرده و اطمینان ندارند که آیا دستگاه آنها از لحاظ سرویس و نگهداری عمومی در بهترین شرایط هست یا نه؟ اگر شما نیز دچار این مشکل شده اید که دستگاه جاروبرقی تان همانند روز اول از قدرت مکش کافی برخوردار نیست سه مورد زیر را بازبینی کنید تا مشکل شما حل شود.

آیا مخزن جاروبرقی صنعتی شما پر است؟

مدل های خاک: اگر مخزن دستگاه شما پر یا تقریبا پر است شما باید احتمالا آن را خالی کنید. وقتی مخزن پر است جریان هوای سایکلونی جاروبرقی صنعتی شما کاهش می یابد و فیلترهای شما دچار گرفتگی می شود و سریعتر از حالت معمول کثیف می شوند. همانگونه که در زیر شرح خواهیم داد فیلترهای کثیف می توانند کرنش غیرضروری بر موتور دستگاه شما وارد کرده و قدرت مکش کلی را کاهش می دهند.

مدل های آب و خاک: اگر با جاروبرقی آب و خاک خود در حال مکش مایعات هستید و ناگهان دستگاه شما خاموش می شود. سعی کنید مخزن دستگاه خود را تخلیه کنید. بعضی از دستگاه های جاروبرقی صنعتی آب و خاک باکیفیت دارای مکانیزم ایمنی هستند که با افزایش سطح آب یا مایع جمع آوری شده خود به خود خاموش می شوند. این اختراع کوچ از ورود آب به داخل موتور و سوختن بورد مدار جلوگیری می کند.

چگونه فیلتر جاروبرقی صنعتی را تمیز کنید؟

برای آنکه یک جاروبرقی به درستی کار کند لازم است که هوا از داخل دستگاه و موتور آن عبور نکند تا موتور را خنک کرده و با کاهش فشار هوای داخل مخزن باعث ایجاد خلأ یا مکش شود. فیلترها کمک می کنند تا هوای مکش شده به داخل دستگاه تمیز شده و ذرات گرد و غبار از آن جدا شده و این ذرات وارد موتور نشوند زیرا ورود آنها به موتور می تواند باعث آسیب دیدگی اجزا موتور شود. وقتی فیلترهای شما کثیف هستند و هوا نمی تواند به راحتی از آن عبور کند به آن معناست که موتور هوای کمتری برای خنک کردن خود دریافت می کند. این امر می تواند به افت عملکرد و داغ شدن بیش از حد موتورها یا حتی سوختن آنها منجر شود. اگرچه به راحتی فراموش می شود اما فیلترها نقش مهمی در چگونگی عملکرد دستگاه شما بازی می کنند بنابراین لازم است که آنها را تمیز نگه داریم.

اکثر دستگاه های جاروبرقی صنعتی دارای سیستم نظافت فیلتر هستند. اگر کار به نظافت فیلتر اهمیت داده و مرتب سیستم نظافتی فیلتر را فعال نماید قدرت مکش همواره در حد بهینه باقی می ماند. همچنین برای نظافت بهتر فیلتر می توان هر چند وقت یکبار آن را آبکشی نموده یا تحت دمش هوا با یک کمپرسور قرار داد البته این عملیات باید دقیقا مطابق با دستورالعمل ارائه شده همراه با دستگاه انجام شود. اگر حتی بعد از انجام این عملیات عملکرد فیلتر مناسب نبود، سوراخ ها فیلتر نمایان شدند یا متوجه شدید که ذرات گرد و غبار وارد کلاهک موتور می شوند زمان آن فرا رسیده که فیلتر را تعویض کنید. به خاطر داشته باشید برخی دستگاه های مکنده ممکن است بیش از یک فیلتر داشته باشند ( فیلتراسیون چند مرحله ای) و تمامی این فیلترها باید به صورت منظم تمیز شوند تا دستگاه شما به بهترین شکل کار کند. اگر دستگاه شما نیاز به تعویض فیلتر داشت، از تولیدکنندگان دستگاه یا نماینده رسمی آن فیلتر جدید را خریداری کنید تا مطمئن شوید که با استفاده از قطعات اصل و غیرمتفرقه عملکرد بهینه جاروبرقی شما حفظ می شود.

چه نوع تجهیزات جانبی استفاده می کنید؟

دستگاه های جاروبرقی صنعتی مکشی ایجاد می کنند که باعث می شود هوا به داخل تجهیزات جانبی همراه با دستگاه یعنی نازل و خرطومی کشیده شود. اگر نازل، لوله یا خرطومی شما شل باشد یا دچار ترک یا پارگی شده باشد و هوا از این سوراخ ها یا ترک و پارگی نشت کند عایق بودن از بین رفته و مکشی که بین نازل مثلا کفی پارویی و دستگاه ایجاد می شود به میزان قابل توجه کاهش می یابد. بطور کلی بخاطر داشته باشید که تجهیزات جانبی آسیب دیده برابر با مکش کمتر هستند. بنابراین خطرومی، لوله و سایر تجهیزات جانبی را بصورت منظم بازبینی کنید تا اطمینان حاصل شود که به شکل کاملا محکم بهم متصل می شوند و هیچ سوراخ، ترک و پارگی در آنها وجود ندارد. اگر هر بخشی آسیب دیده بود در تعویض ان تردید نکنید.

اگر مکش همچنان خوب نبود چه؟

موارد ذکر شده اصلی ترین دلایل افت مکش جاروبرقی صنعتی هستند که غالبا مورد غفلت قرار می گیرند. اما گاهی اوقات مشکل به این سادگی نیست. بنابراین اگر این موارد را چک کردید و همچنان دستگاه شما مشکل داشت باید با واحد پشتیبانی و خدمات پس از فروش تامین کننده دستگاه خود تماس بگیرید و در این جاست که نقش یک کمپانی معتبر و پاسخگو در حفظ سرمایه خود مشخص می گردد.


[ بازدید : 49 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

رفع چالش‌های نظافتی فصل سرد با سوییپر

جمعه 19 بهمن 1397
12:30
دنیای نظافت

در بسیاری از مناطق جهان، تغییر فصل ها منجر به تغییر چالش های نظافتی می شود. رنگ های زیبای درختان پاییزی می تواند باعث شود که کل سطوح کف مجموعه شما با پتویی از برگ های خشک شده پوشانده شود. ماه های گرم و خشک تابستان می تواند با خود گرد و غبار و آلودگی هایی بیاورد که از به نظر رسیدن مجموعه شما در بهترین شرایط ظاهری آن جلوگیری کند. این پست درباره سه چالش نظافتی فضای بیرون رایج صحبت می کند و اینکه چگونه می توان با یک دستگاه سوییپر مناسب آنها را امسال برطرف نمود.

تصویر ظاهری مجموعه خود را ارتقاء دهید.

نظافت فضای بیرونی مجموعه شما حامل تصویری از کیفیت مجموعه شماست و مراجعه کنندگان به گرد و خاک، زباله و سایر الودگی ها و پسماند روی معابر عبوری و رمپهای پارکینگ شما توجه می کنند. تمیز نگه داشتن فضای بیرونی ارزش واقعی به هر نوع کسب و کاری اضافه می کند. دستگاه های سوییپر بادوام و موثر و مکنده های شهری بصورت موثر گرد و غبار، آلودگی و پسماند را جمع می کنند تا سطح نظافت فضای بیرونی شما ارتقاء یابد. بنابراین، چگونه می توانید تصویر مجموعه خود را بهبود بخشید؟

1- از تجهیزات ایمن و دارای طراحی خوب استفاده کنید.

یک مکنده شهری چندمنظوره با طراحی با ثبات و دارای مرکز ثقل پایین که با سطوح شما سازگار است انتخاب کنید تا از بهره وری بالا و قدرت مانور ایمن برخوردار باشد. سوییپر های باکیفیت روشی سازگار با محیط زیست و مناسب برای کنترل گرد و غبار خشک در هر شرایط آب و هوایی فراهم می کنند که محیط ایمن و تمیز را تضمین می کند.

2- تجهیزات چندمنظوره نتایج نظافتی پیوسته ارائه می کنند.

تجهیزات خود را طوری انتخاب کنید که با نیازهای نظافتی شما سازگار باشند تا به نحو موثر انواع گوناگون آلودگی، گرد و خاک و پسماند را تمیز کده و تضمین کنند که ظاهر مجموعه شما بدون نقص باقی می ماند. فضای بیرونی خود را با استفاده از دستگاه های باکیفیت تمیز نگه دارید. این دستگاهها می توانند با یک بار حرکت روی سطوح کف عملیات نظافت را انجام داده و طیف متنوعی از گرد و غبار و زباله ها را هندل می کنند.

ارتقاء کیفیت هوای فضای خارجی

بسیاری از سوئیپر ها آلودگی و زباله ها را جمع می کنند اما عملکرد خوبی در کنترل گرد و غبار ندارند. چه شما یک تولید کننده باشید یا مسئول نگهداری از یک پارکینگ، گرد و غبار همه جا هست و می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. نگه داشتن فضای بیرون بصورت تمیز و مناسب همچنین کنترل کردن گرد و غبار بصورت فزاینده ای پر اهمیت می شود زیرا ملاحظات پیرامون کیفیت هوا نیز در حال رشد است. در ادامه دو راهکار برای کنترل گرد و غبار و بهبود کیفیت هوای بیرونی بیان شده است.

1- از سیستم های کنترل گرد و غبار چند مرحله ای استفاده کنید.

سوییپر ها و مکنده های شهری باکیفیت با برخورداری از سیستم های کنترل گرد و غبار چند مرحله ای به گونه ای طراحی شده اند که نتایج نظافتی ثابتی فراهم نمایند و در عین حال کیفیت هوای بیرون را حفظ کنند. سیستم کنترل گرد و غبار عالی شامل محصولات دارای گواهینامه PM-10 سلامت و ایمنی مراجعه کنندگان و کارکنان را ارتقاء می دهد و باعث می شود معابر، سطوح کف، خیابان ها و پارکینگ ها عالی به نظر برسند.

2- تکاننده فیلتر گرد و غبار معلق در هوا را به حداقل می رساند.

دستگاه های تجهیز شده به یک تکاننده فیلتر از داخل به سمت خارج تمیز می شوند و ذرات گرد و غبار به نحو موثر و از عمق تار و پود فیلتر از آنها جدا می گردد که در نتیجه عملکرد فیلتراسیون ارتقاء یافته و کیفیت هوای بهتری فراهم می شود. در دستگاه های سوییپر و مکنده شهری وجود تکاننده فیلتر باعث افزایش طول عمر فیلتر می شود و هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش خواهد داد.

به حداقل رساندن آلاینده ها در سیلاب

سیلاب نیازمند مدیریت درست است. کاهش آلودگی و پسماند در سیلاب بعنوان راهی موثر برای ارتقاء کیفیت آب شناخته می شود و برای محیط زیست خوب است. نگه داشتن خیابان ها و پارکینگ ها عاری از آلودگی و زباله تضمین می کند که کسب و کار شما در مسیر به حداقل رساندن آلودگی در مسیر سیلاب قدم بر می دارد.

1- از سوییپر های باکیفیت استفاده کنید.

با توجه به انجمن محافظت محیط زیست آمریکا دستگاه های سوییپر بهترین گزینه برای تمیز نگاه داشتن فضاهایی هستند که مستعد جاری شدن سیلاب هستند زیرا دستگاه های سویپر در جمع آوری گرد و غبار ریزتز و ذرات آلودگی که معمولا بعنوان آلاینده های سیلاب شناخته می شوند عملکرد موثر دارند.

2- دستگاه های چندکاره و موثر را انتخاب کنید.

سوییپر ها می توانند با به حداقل رساندن آلاینده ها در سیلاب کیفیت آب را ارتقاء ببخشند اما این در صورتی است که آنها به آلودگی ها دسترسی داشته باشند. دستگاه های سوییپر صنعتی چند کاره و دارای طراحی مناسب با برخورداری از برس های جانبی قابل باز و بسته شدن می توانند به زیر فضاهای محدود مثل نیمکت ها و پلانترها دسترسی داشته باشند، همچنین اگر به یک شیلنگ پاشش آب فشار قوی تجهیز شده باشند می توانند نواحی دارای محدودیت دسترسی را بخوبی تمیز کنند.


[ بازدید : 66 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تجهیزات جانبی واترجت صنعتی

يکشنبه 30 دی 1397
12:52
دنیای نظافت

دستگاههای واترجت صنعتی عملکرد منحصر به فرد دارند. این تجهیزات به افرادی که از آنها استفاده می کنند کمک خواهند کرد تا عملیات نظافتی را سریعتر انجام دهند. برای دستیابی به این هدف تجهیزات جانبی متنوعی نیز وجود دارند که شما می توانید همراه با کارواش صنعتی خود آنها را خریداری کنید که این تجهیزات به شما کمک می کنند تا نواحی که دسترسی به آنها دشوارتر است را راحتتر تمیز کنید. این تجهیزات جانبی نظیر نازل به این منظور طراحی شده اند که فشار بیشتری را به واترجت صنعتی شما اضافه کنند یا حتی فشار آن را کمتر کنند اگر شما دستگاهی با فشارعملیاتی بیش از حد مورد نیاز خود دارید. بهرحال از کجا می دانید که کدام نازل برای واتر جت صنعتی شما بهتر است؟ هیچ کس نمی خواهد نازلی بخرد که فکر می کند کمک خواهد کرد تا ناحیه ای را تمیز کند حال آنکه آن نازل در عمل هیچ کاری انجام ندهد. برای آنکه به شما ایده ای بدهیم که چه نازل هایی در بازار موجود است.

چرا نازل برای واترجت صنعتی مهم است؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که فقط یک یا دو نازل برای واتر جت صنعتی آنها وجود دارد. بهرحال این طرز فکر می تواند احتمال آسیب دیدن تجهیزات یا عدم انجام عملیات به شکل رضایت بخش را افزایش دهد. یک نازل جدید می تواند کنترل بیشتری بر روی دستگاه برای شما فراهم کند. نازل می تواند جریان آب را در ناحیه کوچک متمرکز کند یا آن را بصورت یکنواخت بر روی ناحیه بزرگتر پاشش نماید. نکته کلیدی آن است که بدانید چه نازل هایی با دستگاه شما قابل استفاده است و تصمیم بگیرید که کدام یک بهترین عملکرد را برای رفع نیازهای خاص شما خواهد داشت.

انواع نازل های موجود در بازار

اغلب نازل ها به درجه های متفاوت تقسیم می شوند. یعنی شما می توانید یک نازل سوزنی یا صفر درجه بخرید که پاشش نقطه ای برای شما فراهم کند. این نازل برای جاهایی ایده آل است که در مورد آنها نگرانی پیرامون آسیب دیدن سطح وجود ندارد و این نازل می تواند آلودگی های سخت و خشک شده، لکه های روی بتون، زنگ زدگی و ... را تمیز کند.

اگر شما برای واترجت صنعتی خود نازل 15 درجه را انتخاب کنید، ناحیه تحت پاشش اندکی بزرگتر خواهید داشت که در آن آلودگی، گل و لای و لجن، املاح سخت شده آب از سطح جدا می شوند. این نازل می تواند برای شستشوی تجهیزات مورد استفاده قرار گیرد.

در شرایطی که حس می کنید سطح نیاز به تمیز کردن دارد اما خیلی کثیف نیست می توانید از نازل 24 درجه با واترجت صنعتی خود استفاده کنید که بهترین نازل برای نظافت عمومی است.

وقتی که یک محوطه بزرگ دارید که باید به سرعت تمیز شود، استفاده از نازل 40 درجه همراه با واترجت صنعتی بهترین عملکرد را خواهد داشت. این نازلی است که برای وسایل نقلیه، قایق ها، پاسیو، پیاده رو و ... قابل استفاده است.

برای پاشش ماده شوینده یا آبکشی شما به یک نازل 65 درجه نیاز دارید. این نازل به گونه ای طراحی شده است که بتواند آب را روی سطح بزرگی همانند فرآیند جاروب کردن پاشش کند.

در بعضی موراد شما نیاز دارید که یک سطح بزرگتر را با نازل 65 درجه تمیز کنید که سریعتر کار را انجام دهد.

تمام نازل های ذکر شده باعث می شوند که جریان آب خارج شده از واترجت صنعتی به صورت کاردکی یا شکلی شبیه به فن یا کاردک پاشش می کنند. این نوع نازل ها اگرچه سطح بیشتری را در مقایسه با نازل سوزنی یا صفر درجه پوشش می دهند اما چون طرح تمرکز آن در ناحیه کوچک در آنها حفظ نشده است بنابراین قدرت تمیزکنندگی کمتری نسبت به نازل سوزنی دارند بنابراین در جایی که هم پوشش دهی بالا و هم قدرت تمیزکنندگی بالا مورد نیاز باشد باید از یک نازل ترکیبی استفاده کرد که تحت نام نازل دوار شناخته می شود. در این نوع نازل نقطه یا نقاط پاشش کننده آب چرخانده می شوند و در نتیجه ضمن آنکه آب بصورت یک خط باریک پاشش می شود چون چرخانده می شود سطح بالایی را پوشش خواهد داد.

در کنار این نازل های که رایج ترین نازل های مورد استفاده همراه با واترجت صنعتی هستند، تجهیزات جانبی متنوع دیگری نیز وجود دارند که با دستگاه جت واتر قابل استفاده بوده و باعث افزایش سرعت و کیفیت عملیات می شوند که از بین آنها می توان به نازل کف شوی، نازل مخصوص شستشوی لوله، برس گردان و .... اشاره کرد.


[ بازدید : 62 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

چگونه مشخصات فنی جاروبرقی صنعتی را بخوانیم؟

يکشنبه 9 دی 1397
8:43
دنیای نظافت

تفاوت‌های بین یک جاروبرقی صنعتی و جاروبرقی تجاری یا خانگی زیاد هستند. شما می توانید بعضی دستگاههای خوب را در مکان هایی نظیر فروشگاه‌های DIY پیدا کنید و در این شکی نیست اما فقط به این دلیل که این مدل ها قدرتی کمی بیشتر از مدل‌ هایی که شما در خانه دارید، ارائه می کنند، به این معنی نیست که این مدل ها می توانند در یک محیط صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند. شما باید به مشخصات فنی نگاه کنید تا بفهمید که آیا یک دستگاه برای کارخانه یا کارگاه شما مناسب است یا نه و برای آنکه درک کنید یک مشخصه فنی مثل فشار هوای وارد بر فیلتر به چه معناست، به خواندن این پست ادامه دهید.

معنی فشار هوا چیست؟
مقیاسی است که دلفین از آن برای نشان دادن مقاومت فیلتر جاروبرقی صنعتی در برابر گرفتگی ایجاد شده به وسیله گرد و غبار ریز استفاده می کند.
نسبتی است بین شار هوا و سطح فیلتر. شار هوا بر حسب مترمکعب و مساحت فیلتر بر اساس مترمربع بیان می شود.
شار هوا نشان دهنده مقدار هوایی است که در یک ساعت وارد مکنده یا جاروبرقی صنعتی میشود و سطح مقدار گرد و غباری را که فیلتر می تواند هندل کند را معین می کند.
این یعنی که تعادلی بین این دو فاکتور باید وجود داشته باشد تا جارو برقی صنعتی عملکرد خوب ارائه کند. بررسی ها نشان می دهد که عملکرد خوب تحت فشار هوای کمتر از 200 مترمکعب بر مترمربع بر ساعت به دست می آید.

چه زمانی باید به دنبال جاروبرقی صنعتی با فشار هوای کم باشیم؟
فشار هوا یکی از پارامترهای اصلی در فهمید عملکرد یک جاروبرقی صنعتی است و هنگامی که نوبت به گرد و غبار ریز می رسد ارتباط ویژه ای دارد.
گرد و غبار ریز آزار دهنده است نه تنها چون فیلتر کردن آن دشوارتر است یا چون تمایل به فشرده کردن خود دارد و گرفتگی فیلتر دارد بلکه همچنین به این دلیل که می تواند برای سلامتی کارکنان شما و ایمنی کارخانه شما بسیار خطرناک باشد.
صنایع ساخت و ساز، غذایی، داروسازی یا شیمیایی صنایعی هستند که بیشتر به داشتن یک جاروبرقی صنعتی با فشار هوای وارد بر فیلتر کم تمایل دارند.

چه اتفاقی می افتد وقتی که یک جاروبرقی صنعتی فشار هوای وارد بر فیلتر بالایی دارد؟
فشار هوای وارد بر فیلتر بالای 200 مترمکعب در مترمربع در ساعت یعنی فیلتر زودتر خفه می شود.
این یعنی فیلتر مکنده یا جارو برقی صنعتی باید در فواصل زمانی کوتاه تر تمیز شود و راحت تر فرسوده می شود بنابراین باید زودتر تعویض شود.
اگر تصمیم بگیرید که از جاروبرقی صنعتی خود در حالتی استفاده کنید که فیلتر آن دچار گرفتگی شده است دو اتفاق ممکن است یفتید:
شما قدرت مکش را از دست می دهید بنابراین دستگاه شما کارایی خود را از دست می دهد.
و شما به گرد و غبار اجازه می دهید که درون دستگاه پراکنده شود که موتور را در معرض خطر قرار می دهد.

سایر جوانبی که باید در نظر گرفته شود:
هنگامی که یک جاروبرقی صنعتی انتخاب می کنید، شار هوا مطمئنا یکی از مواردی هست که باید در نظر بگیرید اما نه تنها مورد و نه همیشه مهم ترین مورد.
خلأ: اگر برای مثال باید مواد سنگین را جمع اوری کنید شما لازم است که به دنبال خلأ بالا باشید.
شار هوا: و اگر مقدار ماده ای که باید جمع کنید زیاد است شما باید شار هوا را هم در نظر بگیرید.
کلاس ام یا کلاس ال : اولی قدرت فیلتراسیون بالاتری ارائه می کند زیرا فضای کمتری بین تارو پود فیلتر وجود دارد که ذرات ریز بتوانند از آن عبور کنند اما این به این معنا هم هست که فیلتر راحتتر دچار گرفتگی می شود.

در پایان اگر شما در صنعتی ساخت و ساز، غذایی یا داروسازی کار می کنید و باید ذرات ریز را جمع کنید شما باید مطمئنا مشخصه فشار هوای وارد بر فیلتر را در نظر بگیرید. یک فشار هوای وارد بر فیلتر موثر کمتر از 200 مترمکعب در مترمربع در ساعت است اما هر چه کمتر باشد بهتر است.


[ بازدید : 65 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

روش نگهداری واترجت صنعتی برای بیش از 30 روز

دوشنبه 16 مهر 1397
13:43
دنیای نظافت

اگر یک واترجت صنعتی در معرض دمای زیر صفر یا به عبارتی دمای انجماد یا یخ زدگی است یا قرار است برای هر بازه زمانی بیش از سی روز بدون استفاده باقی بماند دستگاه باید به نحو مناسبی آماده شده و در انبار نگهداری شود. این عملیات اماده سازی برای زمستان نامیده می شود. این اصطلاح تا حدی گیج کننده است زیرا دوره استفاده نکردن شما از واتر جت صنعتی شاید و شاید هم نه در دمای سرد یا حتی در طول زمستان واقع شود. بهر حال این پروسه باید هر زمان که قرار است دستگاه واترجت صنعتی برای بیش از 30 روز بلا استفاده باقی بماند انجام شود. چه در فضای سرپوشیده نگهداری شود یا در فضای باز، در فضای گرم یا سرد، زمستان یا تابستان. این عملیات کارواش صنعتی را در مقابل یخ زدگی محافظت می کند و بسیار مهم تر از آن اینکه از خشک شدن آب داخل پمپ و برجای ماندن رسوبات بسیار مضر جلوگیری می نماید. این رسوبات دفعه بعدی که واترجت صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد مانند کاغذ سمباده داخل واشرها عمل می کنند. همچنین این عملیات از دستگاه در برابر زنگ زدگی و اکسید شدن قطعات آن که باعث خراب شدن پمپ یا کویل می شود جلوگیری می کنند.

برای واترجت صنعتی آب سرد

1- اگر دستگاه فقط قرار است در مقابل یخ زدگی در طول شب محافظت شود می توانیم از این مرحله عبور کنید. این دستگاه شما یک مدل بنزینی است ولو بنزین (اگر موجود است) را بچرخانید تا هنگام کار کردن موتور، بسته یا خاموش باشد تا سوخت کاربراتور تخلیه شود. هنگامی که دستگاه خاموش است، اگر سوخت اخل مخزن سوخت جت واتر باقی مانده است، تثبیت کننده سوخت را با استفاده از دستورالعمل های پکیج به آن اضافه کنید. اتانول کاربراتورها را خراب می کند پس انجام این مرحله را پشت گوشت نیندازید.

2- یک شیلنگ کوتاه آب شهری را به ورودی پمپ استفاده کنید. ترجیحا طول آن 30 تا 60 سانتیمتر باشد. یک بخش 30 یا 60 سانتیمتری از یک شیلنگ قدیمی در این مورد عالی کار می کند.

3- شیلنگ را با ضد یخ خالص پر کنید. از مخلوط 50 % استفاده نکنید. اگه یک نفر دیگه باشد که شیلنگ را نگه دارد می تواند کمک کننده باشد.

4- ضد یخ را به داخل پمپ بریزید تا از خروجی دستگاه که به پمپ فشار قوی متصل می شود بیرون بریزد.

واترجت صنعتی آب گرم

1- یک مخزن برای دستگاه‌های کارواش بخار لازم است زیرا سوخت مازاد لازم است تا کویل واترجت صنعتی آب گرم را پر کند. برخی مدل های آب گرم یک مخزن شناور دارند که برای عملیات آماده سازی برای زمستان مناسب است.

2- دهانه را برای مکش از مخزن به ورودی پمپ وصل کنید. اگر دستگاه یک مخزن آب شناور دارد، آن را با ضدیخ پر کنید. هر گونه مخزن آب دارای حجم بالا را از دستگاه جدا کنید.

3- اطمینان حاصل کنید که مخزن آب با تقریبا 1 تا 2 گالن محلول ضد یخ پر شده است.

4- یک شیلنگ کوچک بردارید و یک انتهای آن را به خروجی کویل ( جایی که معمولا شیلنگ فشار قوی را به آن وصل می کنید) متصل کنید و انتهای شیلنگ را داخل مخزن ضد یخ بگذارید.

5- موتور واترجت صنعتی را روشن کنید و اجازه دهید که دستگاه ضدیخ را به داخل پمپ و کویل مکش کند. هنگامی که رنگ آب خروجی شروع به تغییر رنگ به ضد یخ کرد، موتور را خاموش کنید.

6- اگر واترجت صنعتی برای جلوگیری از یخ زدگی در طول شب آماده می شود می توانید از این مرحله صرف نظر کنید. اگر نه مراحل ذکر شده در بند 1 مرتبط با دستگاه واتر جت صنعتی آب سرد را تکرار کنید.


[ بازدید : 73 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

سرویس و نگهداری جاروبرقی صنعتی

دوشنبه 2 مهر 1397
17:38
دنیای نظافت

دانستن این نکته بسیار مهم است که یک جاروبرقی صنعتی یا یک دستگاه نظافتی مکانیزه دیگر پایه ای است که کسب و کار بر روی آنها بنا شده است. علاوه بر انتخاب یک دستگاه درست، نگهداری درست از تجهیزات نیز بسیار حیاتی است، بنابراین لازم است که دستگاه جارو برقی صنعتی یا مکنده خود را بصورت منظم بازبینی کنید و چک کنید که آیا آنها به درستی کار می کنند یا نه. این کار نه تنها تضمین می کند که شما بهترین محصول را به مشتریان خود ارائه می دهید همچنین باعث می شود که طول عمر دستگاه شما به میزان قابل توجه افزایش یابد و به این ترتیب صرفه جویی مالی برای شما ایجاد شود. در این پست، لیستی از راهکارهای مفید که هنگام سرویس و نگهداری جاروبرقی صنعتی خود باید آنها را به یاد داشته باشید عنوان شده است:

آموزش نیروها برای کار با جاروبرقی صنعتی

یکی از مهم ترین المان های نگهداری و سرویس دستگاه های نظافتی از جمله جارو برقی صنعتی آموزش است. قیمت این رده از جاروبرقی ها قابل توجه است و هنگامی که شما یک دستگاه باکیفیت صنعتی خریداری کردید مطمئنا علاقمند هستید که از آنها محافظت کنید تا بتوانند سالها برای شما کار کنند. آموزش اپراتورها و کارشناسان سرویس و نگهداری با اطلاعات فنی جامع برای هر مدل دستگاه خاص تضمین می کند که جاروبرقی صنعتی شما به شکل ایمن مورد استفاده قرار می گیرد، در ظرفیت بهینه خود کار می کند و برای یک کاربرد صحیح مورد استفاده قرا رمی گیرد. هر مدل مکنده محدودیت های خاص خود را دارد برای مثال حتی اگر دستگاه های جاروبرقی خانگی قدرتمند باشند نباید بر روی سطوح مرطوب استفاده شوند یا نباید از آنها برای مکش چیزهایی مثل سکه یا ته سیگار استفاده کرد. بنابراین اپراتورهای خود را به دقت آموزش دهید بطوریکه بدانند چه نوع زباله ها و آلودگی هایی را می توانند با یک دستگاه خاص جمع کنند و کدام ها را نمی توانند.

بازبینی تمام بخش های جارو برقی صنعتی

مطمئن شوید که هر روز مخزن و فیلتر را چک می کنید زیرا این بخش ها به نگهداری و سرویس روزانه نیاز دارند. صرف نظر از اینکه مخزن پر است یا نه هر روز و بعد از هر بار استفاده، مخزن را خالی کنید. این کار دستگاه را قادر می سازد که به خوبی کار کند و گرفتگی آن کاهش یابد. بعلاوه از دستگاه در برابر آسیب طولانی مدت محافظت می کند: مخزن کاملا پر می تواند به میزان قابل توجه روی عملکرد موتور تاثیر بگذارد.مخزن باید هر روز خالی شود در غیر این صورت آلودگی و پسماند داخل آن انباشته شده و حتی می تواند باعث ایجاد عوامل آلرژی زا نظیر قارچ و کپک شود. همچنین، باید فیلترها را چ کنید که اگر قابل شستشو هستند بصورت منظم شسته شوند یا بسته به نوع کاربرد دستگاه طبق یک برنامه منظم تعویض شوند.

شناسایی بخش های مختلف مکنده صنعتی

آشنا بودن با بخش های مختلف جاروبرقی صنعتی و دانستن اینکه هر بخش چگونه کار می کند لازم است تا بتوانید به خوبی به عملیات نظافتی خود ادامه دهید. برای مثلا نازل ها و سری ها و بطور کلی تجهیزات جانبی دستگاه که برای مکش به کار می روند نباید فرسوده باشند و اگر فرسوده هستند باید تعویض شوند. به طور کلی این بخش ها باید عاری از آلودگی نگه داشته شوند مثلا مو، رنگ، نخ و ریسمان نباید به آنها چسبیده باشد و باید بصورت منظم تمیز و پاکیزه شوند. سیستم انتقال نیروی دستگاه هم باید هر هفته چک شود اگر شما بوی سوختگی حس می کنید، این مسأله معمولا نشان دهنده وجود یک مشکل است مثل لغزش تسمه ها، همچنین به لرزش جاروبرقی توجه کنید. در نهایت کابل ها و دو شاخه ها باید بازبینی شوند تا دچار فرسایش و پارگی نشده باشند. ، کابل های پاره و خراب خطرات ایمنی ایجاد می کنند.

هنگامی که شما این اصول ابتدایی را در خصوص جاروبرقی صنعتی خود لحاظ کنید، نه تنها طول عمر دستگاه شما را افزایش می دهد بلکه شما می توانید محیط کاری تمیزتری را برای کارکنان خود فراهم کنید و مهم تر از همه اینکه از سلامت خود و کارکنان تان محافظت خواهید کرد.


[ بازدید : 86 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چگونه از اسکرابر صنعتی استفاده کنیم؟

دوشنبه 12 شهريور 1397
16:52
دنیای نظافت

اسکرابر صنعتی دستگاهی است که برای تمیز کردن سطوح کف سخت و دستیابی به کفپوشی کاملا خشک و حذف هر گونه احتمال لغزش یا افتادن بخاطر زمین لغزنده در محیط های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه از یک کفشوی صنعتی یا اسکرابر به درستی استفاده کنید باید مراحل زیر را انجام دهید:

1- آماده سازی اسکرابر صنعتی

اطمینان حاصل کنید که باتری ها کاملا شارژ شده اند، تمام شیلنگ متصل باشند و تمام تی ها نصب شده باشند و در شرایط خوبی باشند. مقدار مناسب و درست ماده شوینده را با توجه به دستورالعمل مخلوط کردن بر روی برچسب ظرف نگهدارنده ماده شوینده تعیین کنید. مخزن آب تمیز را با آب تمیز پر کنید. مقدار بسیار کمی ضد کف بر روی زمین برزیزید و ان را با تی مکش کنید تا لایه ای روی شاسی تی، شیلنگ مخزن اب کثیف و مخزن آب کثیف ایجاد کنید. ماده ضد کف به شکستن کف جمع آوری شده از محلول پاک کننده در کل فرآیند مکش و جمع آوری کمک می کند. این امر نه تنها اجازه می دهد که شما محلول شوینده بیشتری را جمع کنید بلکه همچنین کمک می کند تا عمر موتور مکنده در دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی خود را افزایش دهید.شما باید در مورد انتخاب پد یا برس درست دقت و توجه به کار ببرید و مقدار مناسبی از فشار را بر روی برس اعمال کنید. پدها روی سطوح صاف بهتر هستند و برس ها برای سطوح ناهموار با خطوط دوغاب مناسب تر می باشند.

2- اماده سازی محیطی که باید با اسکرابر تمیز شود.

علامت های احتیاط، سرویس بهداشتی بسته است یا زمین سر و لغزنده را در محیط قرار دهید تا کارکنان و دیگر افراد حاضر در محیط را آگاه نمایید که عملیات شستن زمین با کف شوی صنعتی در حال انجام است. هر مانعی همانند میزها و مبلمان که ممکن است در مسیر حرکت اسکرابر صنعتی وجود داشته باشند بردارید و آنها را در کنار قرار دهید. زمین را با تی مرطوب تی کشی کنید تا هر گونه پسماند، آلودگی یا اشیاء بزرگ مثل تراشه و ... جمع آوری شود. اگر هر گونه زباله و پسماند روی زمین باقی بماند می تواند در برس یا تی دستگاه کفشور گیر کند. این قطعات می توانند به دستگاه آسیب بزنند یا باعث شوند که تی دستگاه روی زمین رد و رگه بر جای بگذارد و محلول شوینده و الودگی را بخوبی جمع نکند.

3- تمیز کردن زمین با اسکرابر

شما محوطه نسبتا باز و بزرگی می خواهید تا زمان شستشو با اسکرابر را به حداکثر برسانید. هنگامی که عملیات را شروع می کنید، نخستین مسیرهای حرکت شما باید کنار دیوار یا در مرزهای خارجی تر محوطه باشد. هنگامی که به پایان نخستین مسیر حرکت خود می رسید و به سمت عقب بر می گردید. شما می خواهید که چرخش جاروب کننده وسیع داشته باشدی. این امر به تی اجازه می دهد که تمامی محلول شوینده ای را که دستگاه اسکرابر صنعتی روی زمین پاشش کرده جمع آوری کنید. شما نمی خواهدی به مرز دیگر بروید و به جای آن که کل زمین را نصف کنید. و به پایین و مرکز زمین بروید. هنگامی که به عملیات ادامه می دهید.، دومین مسیر را داخل مسیر اول انتخاب کنید و وقتی بر می گردید فقط در بخش خارجی مسیر برگشتی که اتاق را به قسمت تقسیم کرده خواهد بود. امی امر کمک می کند که بصورت پیوسته عملیات شستشوی زمین را انجام دهید و هیچ حرکت اضافی ای برای مجبور بودن به حرکت رو عقب برای جمع آوری محلول شوینده ای که تی قادر به جمع کردن آن نبوده دیگر لازم نیست. برای زمین های بسیار آلوده شما باید دابل اسکرابر انجام دهید. برای انجام دادن این عملیات، اول تی را بالا می برید و حتی موتور مکنده را روشن نمی کنید.حداقل یک مسیر بر روی کل زمین با تنها عملیات اسکرابرینگ حرکت می کنید. سپس دوباره عملیات را در حالتی که تی اسکرابر صنعتی را پایین آورده اید و موتور مکنده را روشن کردیده اید را انجام دهید، یعنی شما محلول شوینده را هنگامی جمع می کنید که در حال شستن زمین برای بار دوم هستید. ممکن است بعضی جاها را نتوانید با این پروسه تمیز کنید پس می توانید این مناطق را با تی و سطل یا اسکرابر کوچک دستی تمیز کنید.

4- نظافت دستگاه

اطمینان حاصل کنید که زمین در تمام بخش ها قبل از برداشتن علائم هشدار و احتیاط زمین خیس و لغزنده و برگرداندن اشیاء به سرجای اصلی شان کاملا خشک شده است. اسکرابر صنعتی را به محل سینک، توالت، آب راه زمین و بطور کلی جایی که برای تخلیه مخازن در نظر گرفته شده است منتقل کنید. اغلب دستگاه های اسکرابر دارای شیلنگ تخلیه هستند که به راحتی از دستگاه جدا شده و امکان تخلیه مخزن ها را فراهم می کند. مخزن آب تمیز و کثیف و خرطومی ها را آبکشی نمایید و همچنین برس و تی را بشویید. این مرحله به ویژه بعد از جمع آوری عوامل لایه بردار و ساینده زمین بسیار مهم است. همچنین هر محلول شوینده باقی مانده داخل مخزن اب تمیز را تخلیه کنید. اگر آب و ماده شوینده داخل مخزن آب تمیز برای مدتی باقی بماند شروع به سفت شدن کرده و مجراهای مخزن آب تمیز را می بندد و باعث گرفتگی می شود. مخزن آب تمیز را کاملا و تا حد امکان آبکشی نمایید. درب مخزن آب تمیز و کثیف را باز بگذارید تا هوا داخل آنها جریان یافته و بو کاملا خارج شود.


[ بازدید : 81 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

جاروبرقی صنعتی ضد انفجار و استاندارد ATEX چیست

شنبه 2 تير 1397
10:36
دنیای نظافت

مکنده یا جاروبرقی صنعتی ضدانفجار چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در این پست اطلاعات لازم در مورد این دستگاه نظافت مکانیزه بسیار مهم ارائه شده است. هنگامی که نام جارو برقی صنعتی یا مکنده ضد انفجار مطرح می شود معمولا اصطلاحی به نام ATEX نیز در کنار آن بیان می گردد. این لغت مخفف اصطلاح Atomospheres Explosibles به معنای اتمسفر قابل انفجار است که مجموعه استانداردها و دستورالعمل هایی است که مرجع اتحادیه اقتصادی اروپا برا یمحافظت در مقابل خطر انفجار ناشی از گرد و غبار و یا گاز قابل اشتعال و قابل انفجار وضع کرده است. بطور کلی وجود همزمان مواد قابل اشتعال، اکسیژن و یک منبع و عامل اشتعال می تواند باعث انفجار و حریق و آتش سوزی شود. بنابراین اگر در محیطی گازها، بخارات یا گرد و غبار قابل اشتعال وجود داشته باشد چون همیشه در آن محیط اکسیژن هم صددرصد وجود دارد بنابراین این اتمسفر مستعد انفجار و اشتعال خواهد بود و اگر غلظت این گازها یا مواد در ترکیب با هوا بالا باشد، یک منبع اشتعال بسیار کوچک حتی در حد یک جرقه نیز می تواند موجب بروز حادثه شود.

باید توجه داشت که هر دو عامل غلظت گاز یا گرد و غبار قابل اشتعال و اندازه ذرات (در مورد مواد جامد و گرد و غبار) جزو عوامل تعیین کننده در بروز انفجار یا حریق در یک اتمسفر قابل انفجار می باشند.

برای چه موادی باید از جاروبرقی صنعتی ضد انفجار استفاده کرد؟

موادی که مکش آنها نیازمند مکنده یا جارو برقی صنعتی ضد انفجار است به دو دسته تقسیم می شوند:

گرد و غبار قابل اشتعال که شامل غلات، آرد، نشاسته، شکر، غذای حیوانات، فلزات سبک، زغال سنگ، پلاستیک است به خصوص اگر ذرات بصورت معلق درهوا بوده و اندازه آنها برابر یا کوچکتر از 500 میکرون باشد یا مواد بصورت الیاف یا دارای ساختار ورقه ای باشند و اندازه آنها بزرگتر از 500 میکرون باشد یا مواد رسانا یا مواد با مقاومت الکتریکی کمتر از 103 اهم.متر باشد.

گازهای قابل اشتعال شامل پروپان، اتیلن و هیدروژن و گازهای ایجاد شده در اثر تبخیر حلال های آلی همانند الکل ها، هیدورکربن ها، استون، اگزیلین، تربانتین، روغن های روغنکاری و ..

تقسیم بندی محیط های در معرض خطر انفجار

هنگام انتخاب یک مکنده یا جاروبرقی صنعتی ضد انفجار باید به تقسیم بندی محیط های در معرض خطر انفجار بر اساس دفعات و مدت زمان وجود اتمسفر قابل انفجار نیز توجه کرد. در خصوص گرد و غبار محیط قابل انفجار به سه منطقه یا زون تقسیم می شوند که عبارتند از زون 20، زون 21 و زون 22 که به ترتیب شامل محیطی است که در آنها گرد و غبار قابل اشتعال غالبا و بصورت پیوسته یا در بازه های زمانی طولانی در اتمسفر وجود دارد، محیطی که در آن ممکن است گرد و غبار قابل اشتعال تحت شرایط کاری معمول ایجاد شود و محیطی که در آن احتمال ایجاد گرد و غبار قابل اشتعال تحت شرایط کاری معمول وجود ندارد و اگر ایجاد شود برای مدت زمان کوتاهی در محیط باقی خواهد ماند.

در خصوص گاز و بخارات نیز سه زون شامل صفر و یک وجود دارد که شامل محیطی است که مخلوطی از هوا و گاز یا بخار قابل اشتعال غالبا و بصورت پیوسته یا در بازه های زمانی طولانی در اتمسفر وجود دارد و محیطی که در آن ممکن است مخلوط هوا و گاز یا بخار قابل اشتعال تحت شرایط کاری معمول ایجاد شود و محیطی که در آن احتمال ایجاد مخلوط هوا و گاز یا بخار قابل اشتعال تحت شرایط کاری معمول وجود ندار و اگر ایجاد شود برای مدت زمان کوتاهی در محیط باقی خواهد ماند.

تقسیم بندی کاربردی در ATEX

در استاندارد ATEX دو گروه اصلی کاربرد برای تجهیزات مختلف مورد استفاده از جمله مکنده یا جاروبرقی صنعتی وجود دارد: گروه I: معاد که خود شامل دو گروه M1 و M2 است. در گروه M1 دستگاه می تواند در حضور اتمسفر قابل انفجار به جریان برق وصل باشد. در گروه M2 دستگاه نباید در حضور اتمسفر قابل انفجار به جریان برق وصل باشد اما در معادن مستعد گاز زغال سنگ یا گرد و غبار قابل اشتعال قابل استفاده است.

گروه II تمام فعالیت های سطحی به جز معدن ، این گروه خود به سه دسته 1، 2، 3 تقسیم می شود که همان زون های 20، 21، 22 برای گرد و غبار و زون های 0،1،2 برای گاز و بخارات هستند که در آنها ریسک انفجار به ترتیب خیلی بالا، بالا و نرمال است. البته باید توجه نمود که زون 0 یا 20 معمولا فقط داخل خود دستگاه است و کارکنان در شرایط عادی در معرض این حد از خطر قرار ندارند.


[ بازدید : 66 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای نظافت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]