همه چیز در مورد تی اسکرابر صنعتی

يکشنبه 12 آبان 1398
16:29
دنیای نظافت

اسکرابر ها تجهیزات نظافتی مکانیزه ای هستند که برای شستشوی سطوح کف و خشک کردن آن طراحی و تولید می شوند. این تجهیزات بوسیله یک سیستم برس زنی مکانیزه سطح کفپوش ها و سطوح مختلف را تمیز می کنند. بخش مهم عملکرد دستگاه اسکرابر سیستم خشک کن آن می باشد. خشک کن اسکرابر صنعتی از تی مکنده و موتور مکش تشکیل شده است. تی آلودگی ها و آب را جمع کرده و موتور مکش از طریق شلنگ آنها را به داخل مخزن آب کثیف انتقال می دهد. تی اسکرابر نقش مهمی در عملکرد خشک کن دستگاه و باقی نماندن آب بر روی سطح بر عهده دارد. در این مقاله توضیحات کامل در مورد این بخش از اسکرابر و نگهداری صحیح از ان مورد بررسی قرار می گیرد.

بخش های مختلف تی

تی مکنده نیز آلودگی ها را از اطراف جمع آوری می نماید. موتور مکش، این آلودگی های جمع شده را از روی سطح به داخل مخزن آب کثیف مکش می کند. تی اسکرابر از یک شاسی فلزی، پیچ ها و اهرم ها و لاستیک تی تشکیل شده است. لاستیک تی قطعه مصرفی این بخش از دستگاه می باشد که بسته به تعداد دفعات استفاده از دستگاه، نوع عملیات و نحوه سرویس و نگهداری، طول عمر متفاوتی دارد. هر دو طرف لاستیک های تی قابل استفاده بوده و کاربر می تواند بعد از یک مرحله استفاده در صورت فرسوده شدن لاستیک تی، آنرا بچرخاند و از طرف دیگر لاستیک استفاده نماید. بعد از اینکه هر دو طرف تی فرسوده شد، بایستی تی را تعویض نمود. سوراخ های روی لاستیک تی به گونه ای هوشمندانه طراحی و تراز شده تا از پارگی لاستیک جلوگیری شود.

تعویض لاستیک تی

برای تعویض لاستیک تی معیوب، این مراحل را انجام دهید. دستگاه را خاموش نمایید. نگهدارنده لاستیک تی را به وسیله اهرم بالا بیاورید. سامانه پاشش آب را غیر فعال نمایید. شلنگ مکش آب را از تی جدا نمایید. به کمک اهرم های نگهدارنده، تی را از دستگاه جدا نمایید. به کمک پیچ و اهرم، لاستیک تی را باز کنید. لاستیک تی فرسوده را خارج نمایید. سپس لاستیک تی جدید را آماده کنید. در پایان به کمک پیچ ها و اهرم های مربوطه، لاستیک تی جدید را متصل نمایید.

عیب یابی تی اسکرابر صنعتی

اولین نشانه خرابی و عیب دار بودن تی، عدم جمع آوری صحیح آب آلوده در حین شستشوی سطح می باشد. این عیب می تواند ناشی از لاستیک تی فرسوده، کثیف و تراز نبودن تی از لحاظ زاویه و ارتفاع از سطح زمین باشد. با چرخاندن یا تعویض لاستیک تی و تراز کردن شاسی می توان این مشکل را برطرف نمود. در صورت باقی ماندن مشکل، احتمالا باید دنبال نقص در عملکرد موتور مکش یا گرفتگی خرطومی باشید.

نگهداری از تی

برای حفظ عملکرد تی اسکرابر صنعتی بایستی انرا بطور منظم سرویس و نگهداری نمود. برای اینکار کافیست بعد از هر بار استفاده از کفشوی، تی را با یک دستمال تمیز شستشو داد. تمیز کردن منظم لاستیک تی می تواند از باقی ماندن رد و خطوط آلوده در فرآیند نظافت جلوگیری نماید. لاستیک تی فرسوده و آلوده ردی را بر روی سطح ایجاد نموده و عملیات نظافت را دشوار تر و طولانی تر می کند. البته لاستیک تی اسکرابر بعد از فرسایش قابل چرخاندن بوده تا بتوان از طرف دیگرش استفاده نمود.

سوراخ های اتصال تی

طراحی تی اسکرابر به گونه ای است که احتمال کشیده شدن و پارگی در صورت استفاده صحیح وجود ندارد. در این طراحی سوراخ هایی بر روی لاستیک تی تعبیه شده که بصورت تراز هستند. این سوراخ ها اگر به درستی طراحی نشوند، ممکن است عملکرد تی مختل شده و در نتیجه زحمت نظافت برای نیروی خدماتی دو چندان گردد. استفاده از لاستیک های تی اصل و با کیفیت باعث ایجاد خلا بهتر شده و در نتیجه جمع آوری آب آلوده بهتر انجام می گیرد.

برش تی

تی ها در شرکت سازنده بصورت جداگانه و به دقت برش داده می شوند. برش صحیح تی باعث می گردد تا لاستیک بدون گپ با سطح تماس پیدا کند و در نتیجه برداشتن آب از سطح بهتر انجام گیرد. در واقع قرار گرفتن تی بصورت تراز و بدون درز بر روی سطح زمین، باعث می گردد تا بین دو لاستیک تی خلا مناسب ایجاد شود. در نتیجه عملیات مکش آب توسط موتور مکش به نحو عالی صورت می پذیرد.

تراز بودن تی

یکی از فاکتور های مهم در ارتباط با عملکرد صحیح تی مکش، تنظیم دقیق زاویه قرار گرفتن تی خشک کن نسبت به سطح زمین می باشد. در واقع تراز بودن لاستیک تی باعث می شود تا آب آلوده بطور موثر تر و کامل تر جمع آوری گردد. زاویه حدود 45 درجه لاستیک تی با سطح بهترین میزان بازدهی را در جمع آوری آب خواهد داشت. هرچه این زاویه بزرگتر شود، رد آب را در کناره های تی باقی می گذارد.

جنس تی اسکرابر صنعتی

سه ماده اصلی و متداول مورد استفاده برای تولید تی، لیناتکس، پلی پورتان و صمغ هستند. لیناتکس در برابر سایش و پارگی مقاومت بالایی دارد. این نوع لاستیک تی برای سطوح زبر و ناصاف کاربردی تر است. پلی یورتان ماده دیگری با مقاومت بالاست که در ساختار تی اسکرابر مورد استفاده قرار می گیرد. تی های پلی یورتانی در محیط های صنعتی با سطوح چرب و ناهموار کاربردی اند. اما تی از جنس صمغ مقرون به صرفه بوده و برای سطوح صاف و هموار داخلی مانند مراکز خرید کاربرد دارد. استفاده از این نوع تی برای سطوح چرب و روغنی نتیجه مورد نظر را در پی نخواهد داشت.


[ بازدید : 77 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای نظافت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]