جاروبرقی صنعتی با فیلتر هپا

چهارشنبه 3 مهر 1398
12:33
دنیای نظافت

فیلترهای ذرات هوا با راندمان بالا یا همان فیلتر هپا در حال حاضر اجزای معمولی دستگاههای جاروبرقی صنعتی و خانگی به شمار می آید. متأسفانه ، همه فیلترهای HEPA شایسته تقدیر نیستند - تولید ضعیف یا استفاده نادرست می تواند به همه نوع جنون میکرونی منجر شود.

در این پست برای انتخاب جاروبرقی صنعتی دارای فیلتر HEPA مناسب برای مصارف صنعتی ، آنچه شما باید بدانید آورده شده است.

چه جاروبرقی صنعتی واقعا دارای فیلتر هپا است؟

اولین چیزی که باید بدانید: شما باید بدانید که چه دستگاه جارو برقی صنعتی واقعا واجد شرایط فیلتر HEPA است. خوشبختانه ، آژانس حفاظت از محیط زیست تعریف مطلوبی را در قانون کنترل مواد سمی خود 40 CFR 745.83 از جاروبرقی صنعتی دارای فیلتر هپا ارائه نموده است:

جاروبرقی HEPA به معنای جاروبرقی صنعتی است که به عنوان آخرین مرحله فیلتراسیون دارای فیلتر ذرات با راندمان بالا یا فیلتر هپا باشد. فیلتر HEPA فیلتری است که قادر به جذب ذرات 0.3 میکرون با راندمان 99.97٪ است.

شاید بپرسید یک میکرون چه اندازه است؟ برای به دست آوردن مقیاسی از اندازه ها در حد میکرون توجه داشته باشید که در دنیای باکتری ها، یک میکرون یا "میکرومتر" در حدود 0.00004 اینچ است. اگر پنج میکرون را در کنار هم قرار دهید می توانید وسعتی به اندازه یک گلبول قرمز داشته باشید. اگر 75 میکرون را کنار هم برای یک مهمانی قرار دهید و اندازه آنها به قطر موی شما خواهد رسید. نتیجه گیری؟ خوب ،ذرات دارای اندازه 0.3 میکرون بسیار کوچک هستند.

با جاروبرقی صنعتی کار کن

طیف گسترده ای از دستگاه های جارو برقی دارای فیلتر HEPA در بازار وجود دارد. مشکل کجاست؟ همه آنها برای کاربردهای صنعتی طراحی و تولید نشده اند. جاروهایی که برای مصارف صرفاً مسکونی - از جمله تمیز کردن خانه یا تمیز کردن یک شرکت یا مغازه - به کار می روند ، مطابق با استانداردهای لازم برای یک جاروبرقی صنعتی قابل اطمینان برای کارهای صنعتی نیستند. و اگرچه دستگاههای جاروبرقی خانگی یا تجاری بسیار ارزان تر از همتایان صنعتی خود هستند ، آنها قادر نخواهند بود حجم قابل توجه از ذرات موجود در هوای مکش شده توسط خود را فیلتر کنند. که ما را به مهمترین نکته می رساند. .

امتحان کن

بگذارید رو راست باشیم: دستگاه های جاروبرقی با برچسب HEPA 40 طور خاص برای جمع آوری رنگ سرب از روی برخی از سازه های مسکونی مناسب هستند. بهرحال آژانس تعریف استانداردی از دستگاه های جاروبرقی صنعتی دارای فیلترهای HEPA را پذیرفته است و سیستم های بهتری وجود دارد که از بین آنها می توان به مدلهایی که با فیلترهای چندگانه همراه هستند یا از فیلترهای هوای ذرات بسیار کوچک یا فیلتر ULPA استفاده می کنند، اشاره کرد.

توجه داشته باشید که فیلتر هپا در دستگاه های جارو برقی صنعتی معمولا بعنوان فیلتر ثانویه یا ایمنی نصب می شود یعنی این رده از دستگاه ها یک فیلتر اصلی از نوع ستاره ای یا کارتریجی با سطح فیلتراسیون بزرگ و کلاس ال یا ام دارند که پیش از فیلتر هپا قرار گرفته است و بخش بزرگی از ذرات معلق و ریز موجود در هوای مکش شده را به دام می اندازه و مانع از رسیدن آنها به فیلتر هپا می شود. از سوی دیگر امکانات دیگری نیز برای این رده از مکنده ها در نظر گرفته شده است که به ارتقاء قابلیت فیلتراسیون دستگاه در مجموع کمک می کند. مهم ترین این امکانات عبارتند اضافه نمودن سایکلون و سیستم نظافت فیلتر به دستگاه جاروبرقی صنعتی

در دستگاه های دارای سایکلون دهانه مکش بصورت مماسی روی بدنه قرار گرفته است و دهانه مکش مماسی و طراحی سایکلون بعنوان یک قطعه فولادی مخروطی شکل باعث جدایش بهتر ذرات و به تبع آن فیلتراسیون بهتر می شود. سیستم نظافت فیلتر نیز امکان تمیز کردن فیلتر و جدا کردن گرد و غبار انباشته شده بر روی آن را فراهم می کند و عملکرد مناسب فیلتر و به تبع آن قدرت مکش دستگاه را در حالت بهینه حفظ می کند.

فیلتر آخری که ذکر شد قدرت به دام انداختن 99.9999 درصد ذرات 0.12 میکرونی یا دارای قطر بزرگتر را دارد. این بدان معناست که اگر با یک اتاق تمیز یا آزمایشگاه سر و کار دارید استفاده از یک مکنده یا جاروبرقی صنعتی با فیلتر ULPA بهترین گزینه برای شماست.

اما مهم نیست که چه مکنده یا جاروبرقی ای را انتخاب کنید ، آزمایش و نگهداری ضروری است. قبل از خرید ، بررسی کنید که فیلتر اصلی در کجای دستگاه قرار دارد.

قرارگیری فیلتر اصلی بین پمپ و مخزن جمع آوری آلودگی ها بهترین حالت طراحی یک جاروبرقی صنعتی است زیرا این طراحی فشار منفی ایجاد می کند و فیلتر را به سختی در مقابل درزبندها می کشد. فیلترهای طرف دیگر پمپ تحت فشار مثبتی قرار دارند و احتمال بیشتری وجود دارد که نتوانند برخی ذرات را فیلتر کنند. قرارگیری فیلتر بین پمپ و مخزن و قرارگیری دهانه مکش زیر فیلتر نیز این مزیت را دارد که میتوان انواع آلودگی های جامد و مایع و گرد و غبار را بصورت همزمان و بدون نگرانی پیرامون آسیب دیدن فیلتر جمع آوری کرد.

علاوه بر پیروی از دستورالعمل های سرویس و نگهداری تولید کنندگان دستگاه ، جاروبرقی صنعتی خود را به طور منظم برای علائم نشتی بررسی کنید. آسانترین راه؟ آن را در یک اتاق آفتابی روشن کنید و ببینید چه چیزی بیرون می آید - در حالت ایده آل ، هیچ چیز نباید باشد. برای آزمایش های دقیق تر ، از پیشخوان ذرات لیزری استفاده کنید.

بهترین مکنده یا جاروبرقی صنعتی دارای فیلتر HEPA را برای کاربردهای صنعتی خود می خواهید؟ استانداردها را بشناسید ، آنچه را که لازم دارید بگیرید و همیشه و همیشه آزمایش کنید.


[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای نظافت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]