جاروبرقی صنعتی برای صنایع گوناگون

شنبه 4 خرداد 1398
16:09
دنیای نظافت

با پیشرفت علم و تکنورژی صنعت نفت روز به روز تخصصی تر می شود. اختصاصی تر شدن این صنعت به معنای آن است که هر بخش آن صنعت نیازمندی های نظافتی خاص خود را دارد بنابراین نمی توان تنها با استفاده از یک مدل جاروبرقی آن تمام کارخانه یا پالایشگاه نفتی را تمیز کرد حتی اگر آن مکنده یک جاروبرقی صنعتی آب و خاک و قدرتمند باشد. آلودگی های موجود در بخش های مختلف یک پالایشگاه اعم از ضایعات، زباله های، مواد روغنی، لجن، مواد پودری و گرد و غبار مختلف هستند و برای جمع کردن هر یک از آنها باید از نوع خاصی مکنده صنعتی استفاده کرد. اگر از یک جارو برقی صنعتی درست در هر بخش استفاده شود زمان توقف کار کاهش می یابد، کیفیت محصول حفظ می شود و سطح ایمنی و سلامت کارکنان در محیط کار افزایش می یابد. همچنین استفاده از یک مکنده تخصصی متناس با هر نوع آلودگی باعث افزایش طول عمر تجهیزات و ماشین آلات گرانقیمت تولید می شود. در این پست برخی از مهم ترین انواع جاروبرقی های صنعتی در که در مهم ترین صنایع مورد استفاده قرار می گیرند معرفی و توضیح داده شده اند:

جاروبرقی صنعتی برای صنایع نفتی

همانطور که ذکر شد به علت ماهیت متفاوت آلودگی ها در بخش های مختلف یک پالایشگاه از دستگاه های مکنده یا جاروبرقی صنعتی متفاوتی در هر بخش استفاده می شود که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

مکنده یا جاروبرقی صنعتی دائم کار

در تولید این رده از مکنده ها از موتورهای توربینی به جای موتورهای کلکتوری استفاده شده است. چون این موتورها بر اساس القای الکترومغناطیس عمل می کنند و فاقد ذغال هستند. مشکل داغ شدن ذغال ها با گذشت زمان در آنها رخ نمی دهد در نتیجه می توان از این مدل ها بصورت پیوسته و بی وقفه در شبانه روز و هفت روز هفته استفاده کرد. کاربرد این جاروبرقی ها در جایی است که لازم است عملیات نظافتی بصورت پیوسته انجام شود و بلافاصله پس از ایجاد آلودگی، آلودگی باید جمع آوری و مکش شود در غیر این صورت انباشت آلودگی می تواند بهداشت محیط را به خطر انداخته یا باعث خرابی زودهنگام سایر ماشین آلات و تجهیزات شود.

جاروبرقی یا مکنده ضد انفجار

گاهی اوقات آلودگی موجود در یک محیط اعم از گرد و غبار یا بخارات و گازها قابلیت اشتعال و انفجار دارند بعنوان مثال آرد، نشاسته، ذرات ریز آلومینوم جزو مواد قابل انفجار می باشند. در محیطی که به هر دلیل خطر انفجار وجود دارد یک جرقه کوچک نیز می تواند باعث انفجار به دنبال آن حریق و آتش سوزی شود. برای آنکه از این خطر جلوگیری شود باید از نوع خاصی از دستگاه های مکنده استفاده کرد که دارای استاندارد آتکس می باشند. در مکنده یا جاروبرقی صنعتی ضد انفجار تمام بخشها آنتی استاتیک بوده و بخش های مختلف با رسانا بهم وصل و در نهایت به زمین متصل هستند تا تخلیه بار به راحتی صورت گیرد. گاهی اوقات برای کاهش قیمت به جای جاروبرقی ضدانفجار از مکنده هواکار ضدانفجار استفاده می شود که این نوع مکنده ها فاقد موتور الکتریکی هستند و دارای پمپ ونتوری می باشند و قیمت ها پایین تر است.

مکنده مرکزی ثابت

در جایی که حجم آلودگی زیاد است و نیاز به مخازن بزرگ می باشد معمولا از این نوع جاروبرقی صنعتی استفاده میشود. مکنده های مرکزی مدل های قدرتمند با قدرت و سرعت مکش بالا می باشند که معمولا قابل تجهیز به مخازن رابط می باشند. مخازن رابط ظرفیت بالایی داشته و در نتیجه امکان تخلیه آنها بصورت دستی وجود ندارد و طراحی این مخازن به گونه ای است که تخلیه حجم بالای آلودگی به راحتی در کیسه های یکبار مصرف یا مستقیما داخل کامیونت انجام شود. برای استفاده از مکنده مرکزی نیاز به لوله کشی است در حقیقت این لوله های ثابت مسیرهای انتقال دهنده آلودگی هستند. سیستم مکنده مرکزی و لوله کشی امکان مکش الودگی را از نقطه ایجاد آن در مواضع مختلف فراهم می کند همچنین این مزیت را دارد که بصورت همزمان چندکاربر می توانند از جاروبرقی صنعتی استفاده کنند.

جاروبرقی صنعتی جداکننده مایع و جامد

در بسیاری از موارد در یک محیط صنعتی لازم است که آلودگی های جامد و مایع بصورت همزمان مکش و جمع آوری شوند. طراحی مکنده های صنعتی غالبا به گونه ای است که چون دهانه مکش در زیر فیلتر قرار گرفته بدون آنکه نیاز به برداشتن یا تعویض فیلتر باشد می توان عملیات جمع آوری همزمان مواد جامد و مایع را انجام داد. اما گاهی اوقات چالش نظافتی بزرگتر از صرفا جمع آوری همزمان آلودگی های جامد و مایع است و لازم است که این دو فاز از هم جدا شوند. این مسأله بخصوص برای نظافت دستگاه های تراش و برش و شکل دهی فلزات صادق است. در این تجهیزات و ماشین آلات تولید برای خنک نگه داشتن بخش برش و تراش از روغن ها و مایعات خنک کننده استفاده می شود که مایعاتی گرانقیمت هستند و جمع آوری و استفاده مجدد از آنها بسیار به صرفه بوده و به صرفه جویی مالی کمک می کند. در این حالت جاروبرقی صنعتی جدا کننده فاز جامد و مایع بسیار سودمند است این جارو معمولا یک فیلتر سبدی شکل دارد که مواد جامد را از مایعات جدا کرده و در خود نگه می دارد مایعات عبور کرده داخل مخزن ریخته می شوند. به منظور افزایش سهولت تخلیه مخزن و بازگرداندن مایعات گرانقیمت به چرخه تولید، این رده از مکنده ها مجهز به شیلنگ و پمپ تخلیه هستند و می توان مایعات را مستقیما به داخل ماشین آلات و تجهیزات تولید پمپاژ کرد.


[ بازدید : 66 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای نظافت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]