انتخاب اتصالات مناسب برای واترجت صنعتی

يکشنبه 29 بهمن 1396
9:28
دنیای نظافت

هنگامی که به دنبال اضافه کردن یک تفنگی جدید، یک شنگ فشار قوی جید یا ست اتصالات سریع به واترجت صنعتی خود هستید، ممکن است آنها همیشه با یکدیگر فیت نشوند. در این موارد شما به یک اداپتور نیاز دارید. چه به دنبال قطعاتی باشید که با کارواش صنعتی شما مچ شوند یا به دنبال آداپتور باشید، اینکه بدانید در حال حاضر دستگاه واتر جت صنعتی شما چه اتصالاتی دارد مهم است.

دستگاه های واترجت صنعتی بنزینی عمومی تر هستند و مچ کردن تجهیزات جانبی و اتصالات متنوع با آنها ساده تر است. حال آنکه، واترجت های الکتریکی brand specific هستند یعنی تنها تجهیزات جانبی یا قطعات معنی از همان تولیدکننده واترجت صنعتی با آن سازگار می باشد.

اتصالات واترجت صنعتی بنزینی

فقط سه نوع بیسیک اتصالات برای استفاده در واترجت صنعتی بنزینی وجود دارد، M22، 3/8" threaded و اتصالات سریع. تنها استثناء مربوط به تفنگی و لنس است. اجزاء تفنگی و لنس جت واتر می توانند M22 یا 1/4" باشند بنابراین هنگام انتخاب اتصالایت یا یک کوپلینگ برای متصل کردن به تفنگی یا لنس دستگاه خود شما باید تعیین کنید که به M22 نیاز دارید یا 1/4".

تمام اتصالات M22 که برای دستگاه های واترجت صنعتی بنزینی پیدا می شوند 14 میلیمتری هستند و اتصالات M22 پانزده میلیمتری فقط برای استفاده واترجت صنعتی الکتریکی می باشند. بنابراین مطمئن شوند اگر یک دستگاه بنزینی دارید شما باید اتصالات M22 14 میلیمتری انتخاب کنید.

اتصالات 3/8" threaded ممکن است بسیار مشابه با M22 به نظر برسند اما آنها یکسان نیستند. اتصالات 3/8" باریک تر هستند بنابراین آنها با پورتها یا آداپتورهای یکسان کار نمی کنند. بهرحال برخی دستگاههای واترجت صنعتی به این نوع اتصالات نیاز دارند بنابراین مطمئن شوید که شما اتصالات M22 می خواهید یا 3/8" .

کوپلینگ های اتصال سریع را راحت تر می توان تشخیص داد اما انتهای اداپتور آن باید با اتصالات واترجت صنعتی شما کهM22 یا 3/8" است سازگار باشد. آنها در هر دو طرف رزوه ندارد. اتصالات سریع به نحوی طراحی شده اند که به سرعت و بدون چرخاندن در هم چفت می شوند.

بخاطر داشته باشید که متصل کردن دو بخش به یکدیگر به یک اتصال نر و یک اتصال ماده نیاز دارد. اتصالات نر دارای رزوه در بخش خارجی و اتصالات ماده دارای رزوه در بخش داخلی هستند بنابراین نوع نر داخل نوع مادگی پیچ می شود. اگرچه کوپلینگ های اتصال سریع رزوه ندارند اما هنوز نوع نر داخل ماده فیت می شود. دو پیچ نر یا دو پیچ ماده با هم کار نمی کنند بنابراین اطمینان حاصل کنید که هنگام گذاشتن آنها با یکدیگر از هر کدام یکی استفاده می کنید.

نکته

قطر شلنگ فشار قوی واترجت صنعتی به خودی خود اندازه اتصالات مورد نیاز را مشخص نمی کند. اتصالات در انتهای شلنگ فشار قوی آن چیزی است که باید با تجهیزات دیگر مچ شود. برای مثال یک شلنگ 1/4" دارای قطر 1/4" است اما ممکن است اتصال ته آن M22، 3/8" threaded یا کوپلینگ اتصال سریع باشد. بنابراین اتصالات صرف نظر از قطر شلنگ می تواند متغیر باشند.

اتصالات واترجت صنعتی الکتریکی

هنگام انتخاب کوپلینگ ها، اداپتورها یا تجهیزات جانبی برای دستگاه های واترجت صنعتی الکتریکی مهم است که در خاطر داشته باشید که اغلب دستگاه های کارواش برقی Brand specific هستند و تجهیزات جانبی مورد نیاز آنها باید از خود تولیدکننده دستگاه تهیه شود.

چون تولیدکنندگان واترجت صنعتی می خواهند تجهیزات جانبی الکتریکی آنها فقط با مدل مناسب مچ شوند، آنها اغلب قطعات خود را بصورت منحصر به فرد به گونه ای طراحی می کنند که فقط با برند خودشان سازگار باشد. این مسأله غالبا در واترجت های الکتریکی دیده می شود و کارواش های بنزینی فراگیرتر و یونیورسال تر هستند.

بهرحال اگر شما به دنبال یک تفنگی، شلنگ فشار قوی یا اتصالات سریع جدید هستند بهتر است روی خرید قطعات و تجهیزات از همان برند تولید کننده واترجت صنعتی خودتان سرمایه گذاری کنید و اطمینان حاصل کنید که آنچه انتخاب می کنید سازگار با مدل دستگاهی است که دارید. اگر چه ممکن است برخی تجهیزات off-brand با واترجت صنعتی شما فیت شود اما به دلیل افت فشار و نشتی های احتمالی پیشنهاد نمی شود. در دفترچه دستورالعمل هر واترجت صنعتی معمولا لیست تجهیزات جانبی قابل استفاده با آن آورده شده است. همیشه جزئیات تجهیز جانبی یا کوپلینگ را بررسی کنید تا مطمئن شوید با دستگاه شما سازگار است.

اگر نتوانید آیتم سازگاری را که به دنبال آن هستید پیدا کنید می توانید با نمایندگی انحصاری تولید کننده واترجت صنعتی خود مستقیما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.



[ بازدید : 92 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای نظافت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]