اسکرابر باطری دار یا کابلی، کدامیک بهتر است؟

سه شنبه 7 شهريور 1396
9:04
دنیای نظافت

با توجه به اینکه دستگاه های اسکرابر یا کف شوی صنعتی غالبا در فضاهای داخلی سرپوشیده مورد استفاده قرار می‌گیرند، در تولید این دستگاه های تخصصی شستشوی سطوح کف معمولا از موتورهای الکتریکی استفاده می شود. البته ممکن است برخی از اسکرابر های خودرویی بزرگ مخصوص استفاده در محیط های صنعتی همچون انبارهای وسیع و کارخانه ها مجهز به موتورهای احتراقی دیزلی یا بنزینی باشند. اما همانطور که ذکر شده رایج ترین منبع تغذیه برای دستگاه های زمین شوی صنعتی ، موتورهای الکتریکی است.

موتورهای الکتریکی مورد استفاده در دستگاه های اسکرابر ، برق مورد نیاز خود را ممکن است با اتصال مستقیم دستگاه به پریز برق به کمک یک کابل ( اسکرابر کابلی ) یا از طریق باتری های قابل شارژ ( اسکرابر باتری دار ) تأمین نمایند. حال این سوال مطرح می شود که کدام یک از این دو مدل اسکرابر بهتر و کارآمدتر است؟

جواب این است، بستگی به محیط استفاده و شرایط کاری شما دارد. در حقیقت هر یک از این مدل اسکرابر دارای مزایا و مشکلات خاص خود هستند. اسکرابر کابلی مشکل تمام شدن شارژ باتری و وقفه در عملیات برای شارژ مجدد باتری را ندارد و شما بدون نگرانی می توانید به صورت پیوسته از دستگاه اسکرابر خود استفاده کنید همچنین چون این دستگاه ها مستقیما به برق متصل هستند از موتورهای قوی تر در تولید دستگاه می شود استفاده کرد که باعث افزایش فشار برس و قدرت مکش می شود. اما کابل برق می تواند شعاع عملیاتی دستگاه را محدوده کرده و به ویژه در جایی که رفت و آمد بالاست ممکن است برای افراد حاضر در محیط ایجاد مزاحمت نماید.

در مقابل اسکرابر باتری دار مشکل پیدا کردن پریز برق را ندارد و در هر جا قابل استفاده می باشد. شعاع عملیاتی و قدرت مانور بالاتری دارد و استفاده از آن خطری برای افراد حاضر در محیط ایجاد نمی کند. ولی هنگام استفاده از این نوع اسکرابر باید به میزان شارژ باتری توجه کرد. عدم توجه به این مسأله ممکن است باعث شود که در حین انجام عملیات شارژ باتری تمام شده و عملیات متوقف شود.

بنابراین هنگام انتخاب اسکرابر برای محیط نظر خود به عواملی چون سهولت دسترسی به پریز برق، میزان رفت و آمد افراد، نوع آلودگی موجود بر روی سطح و ... توجه نمایید و بر این اساس دستگاه کف شوی صنعتی مناسب را انتخاب کنید.


[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای نظافت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]