5 نکته مهم در عملیات سرویس و نگهداری سوییپر برای حفظ آن در شرایط خوب

چهارشنبه 2 خرداد 1397
9:51
دنیای نظافت

توجه به 5 نکته ای که در این پست به آنها اشاره شده است به شما کمک می کند تا سوییپر شهری خود را در شرایط خوب نگه داشته و عملکرد بهینه آن را برای سال ها حفظ نمایید.

1- بهترین راهکار حفظ و نگهداری مجزا برای سودمندی یک سوییپر صنعتی شهری و افزایش طول عمر آن شستن تسمه نقاله ها و برس ها بعد از هر شیفت کاری است. یک سوییپر تمیز برای بازبینی و کار کردن راحت تر است.

2- سیستم انتقال دهنده زباله ها به مخزن سویپر شهری و برس ها دو بخش اصلی یک سوییپر هستند که نیاز به نگهداری و سرویس مداوم دارند. پیشرفت های طراحی اخیر برای تسمه نقاله شامل تسمه های سنگین تر، گیره های V – شکل و دنده های اضافی بین گیره های است که منجر به عملیات جاروب کردن تمیز و ریزش کمتر می شود.

3- در سوییپرهایی که از تسمه نقاله استفاده می کنند، تسمه نیازمند تنظیم است تا در مرکز فریم نقاله قرار گیرد. این عملیات Belt training نامیده می شود. این عملیات شامل تنظیم درست کشش تسمه و موقعیت ترکینگ آن است. ناتوانی در تنظیم موفقیت آمیز یک تسمه نقاله ممکن است به فرسودگی و سایش بلبرینگ ها، شکستن رولرها یا آسیب دیدگی سایر بخش‌ها منجر شود.

4- در دستگاه های سوییپر صنعتی بزرگ که از طراحی تی – و – زنجیر استفاده می کنند، زنجیرها باید به خوبی روغنکاری شوند. فلایت های پلاستیکی که با زنجیر حرکت می کنند به تی های فلزی وصل شده اند. فلایت ها باید هر چند وقت یکبار از لحاظ یاتاقان ها تنظیم شوند تا تماس مناسبی با پین داشته باشند. فلایت ها همچنین لازم است که در ارتفاع مناسب قرار گیرند تا از تماس آنها با پین های بالابرنده بالایی جلوگیری شود .

5- الگوی تماس برس ها نکته دیگری است که هنگام سرویس و نگهداری باید مورد توجه قار گیرد. اپراتورها باید الگوی تماسی جاروب کردن را در مورد برس مرکزی و برس های جانبی بررسی کنند تا بهترین نتیجه نظافتی تضمین گردد. سیستم Chain drive برای تعادل و شناور بودن برس اصلی دارای یک ساپورت عمودی با مجموعه ای از شیارهای افقی است که داخل آنها زنجیر فیت می شود تا الگوی تماس و فشار مناسبی را برای برس فراهم کند. فشار برس صحیح به برس اجازه می دهد که زباله ها را بخوبی بالا برده روی تسمه یا بالابر قرار دهد. فشار برس بیش از حد کارایی جاروب کردن سوییپر صنعتی را محدود می کند و فرسایش برس را زیاد می کند.

در پایان توجه کنید که باید همیشه از توصیه های ایمنی تولیدکننده دستگاه سوئیپر هنگام انجام عملیات سرویس و نگهداری دستگاه پیروی کنید.


[ بازدید : 80 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای نظافت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]