هفت سوال مهمی که قبل از خرید جاروبرقی صنعتی باید به آن پاسخ دهید

پنجشنبه 10 اسفند 1396
12:16
دنیای نظافت

چه شما یک صنعت فرآوری مواد خوراکی را مدیریت کنید یا کارخانه داروسازی یا کارگاه فلزکاری یک جاروبرقی صنعتی به شما کمک می کند که عملیات نظافتی خود را به خوبی انجام داده و محیط کار خود را ایمن نگه دارید.

دستگاه های جاروبرقی صنعتی برای کاربردها و محیطهای مختلف طراحی شده اند. در اینجا هفت شما را که به شما کمک می کند یک جارو برقی یا مکنده صنعتی خوب انتخاب کنید مطرح شده است

1- کاربرد اولیه جاروبرقی صنعتی چیست؟

قبل از آنچه شروع به بررسی ویژگی هایی نظیر ظرفیت یا نوع فیلتر کنید مطمئن شوید که درک درستی از کاری که می خواهید دقیقا انجام دهید دارید.

می خواهید پودر یا گرد و خاک را انجام کنید

می خواهید ریزش مایعات را جمع کنید

آیا ماده خطرناکی وجود دارد که مجبور به جمع کردن آن هستید

2- آیا لازم است از استاندارد خاصی در عملیات خود پیروی کنید؟

در صنایع زیاید مثل صنایع غذایی یا داروسازی، نظافت نیازمند پیروی از استانداردهای خاص است. این استانداردها مشخص می نماید که از چه نوع مکنده یا جاروبرقی صنعتی صنعتی باید استفاده کنید.

3- آیا لازم است دستگاه بصورت پیوسته کار کند یا استفاده از آن ناپیوسته است؟

اگر لازم نیست از جاروبرقی صنعتی بصورت پیوسته استفاده کنید برای مثال شما تجهیزات تولید خود را در پایان هر روز کاری خاموش می کنید و در آن وقت عملیات نظافت را انجام می دهید توصیه می شود از دستگاه های تک فاز نیمه صنعتی استفاده کنید. این دستگاه ها برای برنامه نظافت عمومی عالی هستند همچین می توانند اطراف خطوط تولید را تمیز کنند. حتی می توانید آنها را مستقیما به تجهیزاتی که در بازه زمانی خاص فعال هستند وصل کنید تا گرد و غبار و آلودگی را در حداقل نگه دارید.

اگر از سوی دیگر جاروبرقی صنعتی شما باید بصورت پیوسته استفاده شود یعنی برای مثال با دستگاهی که بصورت 24 ساعته در هفت روز هفته کار می کند بهتر است از یک مدل سه فاز دائم کار استفاده کنید که دارای موتور توربینی و پمپ سایدچنل است. این مدل های اقتصادی تر هستند و از لحاظ مصرف انرژی کم مصرفتر می باشند و برای عملکرد پیوسته طراحی شده اند.

4- چه ظرفیتی نیاز دارید؟

هر جاروبرقی صنعتی دارای ظرفیت مخزن مشخص است و برای نوع خاصی از عملیات طراحی شده است. برای مثال می تواند ظرفیت 20 تا 100 لیتر داشته باشند. اگر یک مدل با ظرفیت خیلی بزرگ بخرید در جایی که نیاز به این ظرفیت نیست شما دستگاهی جاگیر گرفته اید که از قسمت اعظم ظرفیت آن استفاده نمی کنید. از سوی دیگر اگر ظرفیت دستگاه کمتر از ظرفیت مورد نیاز شما باشد وقت شما مرتب در عملیات تخلیه مخزن تلف خواهد شد.

5- به چه نوع فیلتری نیاز دارید؟

سیستم فیلتراسیون ایده ال برای یک جاروبرقی صنعتی به ماده ای بستگی دارد که می خواهید آن را جمع آوری کنید و همچین به نیازمندی های اجباری صنعت کاری شما وابسته است. عملیات صنعتی معمولا فیلترهای طبقه بندی شده نیاز دارند که بتواند ذرات در حد میکرون را جمع آوری کند.

6- آیا شرایط خاصی نظیر ضدانفجار بودن یا آنتی استاتیک بودن را باید داشته باشید؟

در محیط های خطرناک نظیر جایی که حاوی گرد و غبار قابل اشتعال است باید از جاروبرقی یا مکنده صنعتی ضدانفجار استفاده شود. بضعی صنایع نیازمندی های ویژه دیگری دارند مثلا باید از تجهیزات نظافتی هادی جریان الکتریسته استفاده کنید. همچنین در صنایع غذایی باید از جاروبرقی صنعتی دارای مخزن و بخش های استیل استفاده شود تا به راحتی قابل شستشوی و نظافت باشد. این مورد برای صنایع داروسازی نیز غالبا صادق است.

7- چه نوع خرطومی یا تجهیزاتی نیاز دارید؟

در نهایت جاروبرقی صنعتی هسته راهکار است اما کل راهکار نیست. خرطومی و تجهیزات درست تضمین می کند که شما قادر خواهید بوده تمام بخش های محیط کار خود را تمیز کنید حتی نقاط دارای محدودیت دسترسی. برای مثال نظافت فرهای صنعتی نیازمند تجهیزاتی است که بتوانند در برابر دمای بالا مقاومت کنند و ذوب نشوند یا نشکنند و لوله های مکش بلند لازم است که درون فر را تمیز کند.

دستگاه های جاروبرقی صنعتی بهترین اسلحه شما در جنگ با آلودگی ها و مواد خطرناک و محیط کار غیر ایمن هستند بنابراین دقت کنید که مدلی درست را انتخاب نمایید.


[ بازدید : 82 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای نظافت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]