لقمه مناسب و سرعت در مراحل مختلف خدمات کفسابی

سه شنبه 17 بهمن 1396
8:33
دنیای نظافت

زمین یک محیط مشخص معمولا برای دستیابی به یکی از اهداف زیر تحت خدمات کفسابی قرار می گیرد.

  • لایه برداری
  • تراز کردن
  • جلادهی

لایه برداری رنگ و پوشش توسط خدمات کفسابی

لایه برداری و حذف پوشش سطحی نظیر رنگ بطور کلی بیشتر توسط شکل سگمنت انجام می شود تا هر ویژگی دیگر لقمه. نیازمندی های لایه برداری سریع پوشش سطحی برش ( تیزی) است. سطح تماس نیز نقش مهمی در لایه برداری رنگ و پوشش ها با خدمات کفسابی ایفا می کند. اگر سطح تماس خیلی زیاد باشد می تواند باعث شود که لقمه روی سطح بلند شود بیشتر از انکه محصول را برش دهد و توزیع شود. در اینجا گریت و باند اهمیت کمتری دارند اما گریت باید به اندازه کافی زبر باشد تا رنگ را برش دهد در جایی که قلمه قادر به برش دهی سطح نیست.

لایه برداری چسب

اگر خدمات کفسابی با هدف حذف چسب یا مواد چسبنده دیگر یا موادی که پتانسیل پخش شدن را دارند انجام شود تقریبا خط مشی مشابه با لایه برداری رنگ دارد. اگرچه در این حالت خدمات کفسابی حتی کمتر وابسته به مشخصات ساب نظیر گریت و باند می باشد. در اینجا بهتر است از لقمه های زرد رنگ استفاده شود زیرا سرعت لایه برداری و مشخصات تفرق عالی دارند.

لایه برداری بتن اضافی

لایه برداری پرسرعت بتن با مچ کردن تمامی فاکتورها با سطح بتن در خدمات کفسابی به دست می آید. سطح تماس، اندازه سگمنت، باند و گریت همه بی نهایت مهم هستند. برای سریع ترین حالت لایه بردرای ، حداقل سگمنت در شکل صحیح با باند سازگار و مناسب بسیار حیاتی است. گریت باید بطور کلی حدود 30 تا 40 باشد تا بهترین نتیجه به دست آید.

لقمه های کف ساب سنتی به گونه ای طراحی شده بودند که کاملا بر کفسابی متمرکز شوند که سرعت آنها را محدود می کرد. اما با پیشرفت تجهیزات خدمات کفسابی شکل ویژه ای عرضه شده است که امکان برش تیزتر و سرعت بالاتر را فراهم می نماید. برای لایه برداری سریع بتن استفاده از رنج کامل لقمه های زرد رنگ باند متوسط 30/40 گریت توصیه می شود. بررسی ها نشان می دهد این لقمه های پیشرفته قادر است که مقدار مساوی از بتن را در یک نصف روز لایه برداری کند حال آنکه لقمه های دیگر در حدود 2 روز برای اجرای خدمات کفسابی مشابه زمان لازم دارند.

تراز کردن با خدمات کف سابی

پروسه تراز کردن سطوح کف شامل اصول کفسابی مشابه می باشد. تفاوت قابل توجه آن که است که سطح ترازتر از سطح تماس بزرگتر ناشی می شود. سطح تماس کوچکتر اجازه می دهد که لقمه از نوسانات پیروی کند در حالیکه یک لقمه بزرگ تمایل به برش تمامی برآمدگی ها تا حد امکان دارد. برای اغلب عملیات این چنینی یک لقمه لایه برداری سرعت بالا ایده آل است. معمولا لقمه زرد 175 میلیمتری برای چنین خدمات کفسابی توصیه می شود که به یک دستگاه سیاره ای با چرخش 480 میلیمتر متصل شده است. در شرایطی که پیمانکاران به دنبال چرخی هستند ه طول عمر بالاتری نشان دهد، یک گزینه، افزایش سطح تماس به ازای از بین رفتن آگریشن است. یک لقمه مثل لقمه 175 میلیمتری سگمنت 24 آبی بطور کلی دو برابر لقمه زرد 175 میلیمتری 12 سگمنت عمر می کند زیرا در آن سطح تماس دو برابر شده است. گزینه دیگر برای افزایش طول عمر تجهیز لقمه به سگمنت بزرگتر است. بطور کلی سگمنت های بزرگ در خدمات کفسابی نمی توانند قابلیت برش ارائه کنند که بعلت تمایل آنها به شناور شدن بر روی سطح بیش از برش آن است. سگمنت های بزرگ کاملا به ویژگی های باند/گریت همراه با وزن یا فشار ماشین بر روی زمین تکیه می کنند.

جلادهی اولیه

فرآیند جلادهی و پولیشینگ با آماده سازی سطح آغاز می شود. در ابتدا، هنگامی که کلیه مواد نامطلوب برداشته شد، سطح زمین باید کاملا صاف شود. این مرحله از خدمات کفسابی اغلب نیازمند لقمه ای طراحی شده برای یک پرداخت صاف است. پرداخت صاف نیازمند سطح تماس بیشتر است و یک اندازه گریت کاهش یافته ( یعنی عدد بزرگتر)است. در این حالت مطلوب است که از طراحی سگمنت بزرگتر استفاده شود. سگمنت های بزرگ بطور کلی نمی توانند قابلیت برش ارائه کنند. دقیقا مشابه با کاربردهای سمباده زنی، گریت باید به تدریج به بیشترین مقدار موجود افزایش پیدا کند تا تضمین شود که ریزترین خراش ها به حداقل رسیده اند. لقمه مناسب برای جلادهی اولیه با لقمه گریت 60/80 همچنی 100/120 شروع می شود.

سرعت

اغلب عملیات مدرن حول سرعت متمرکز شده اند. تقریبا تمام پروژه های خدمات کفسابی زمان محدودی برای تکمیل شدن دارند و غالبا دیرتر تمام شدن آنها موجب تحمیل جریمه می شود. انتخاب ساینده الماس مناسب اغلب می تواند برای تضمین اینکه عملیات به موقع تمام شود حیاتی باشد اما انتخاب لقمه با مشخصات ساینده شدید می تواند برخی اوقات پیمانکاران را به دام انداخته و باعث فرسایش سریع مورد توجه قرار نگرفته می شود. در تمام موارد باید به دنبال سریع ترین راهکار ممکن با قیمت قابل قبول برای مشتری بود. در اغلب موارد، سرعت تولید می تواند بر هزینه نیروی انسانی به ازای هر ساعت غلبه کند.

برای اجرای خدمات کفسابی باید اطمینان حاصل کرد که سریع ترین لقمه های ساب زنی ممکن استفاده شده است. اگر به اندازه کافی زمان هست و هزینه نیروی انسانی پایین می باشد ممکن است بتوان از لقمه های دیگر استفاده کرد.


[ بازدید : 76 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای نظافت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]