چگونه یک جاروبرقی صنعتی خوب انتخاب کنیم

يکشنبه 10 دی 1396
12:23
دنیای نظافت

افراد ممکن است تصور کنند یک جاروبرقی صنعتی دستگاهی که می تواند آلودگی ها و مواد را جمع آوری کند و کافی است که قدرت مکش خوبی داشته و طول عمر آن بالا باشد. اما خرید یک جاروبرقی صنعتی به سادگی یک مدل خانگی و تجاری نیست و با توجه به اینکه قیمت این رده از جاروبرقی ها نسبت به مدل های خانگی و تجاری خیلی بالاتر است حتما باید توجه کرد که دستگاهی متناسب با نیاز و شرایط کاری تهیه شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

باید توجه کرد که با توجه به تنوع بالای دستگاه های جاروبرقی صنعتی انتخاب یک جاروی مناسب سخت است و کاملا می تواند گیج کننده باشد. برای آنکه بتوانید یک جاروبرقی صنعتی خوب خریداری کنید باید از خود بپرسید این دستگاه را برای چه کاری می خواهید، قرار است این دستگاه در چه محیطی استفاده شود و قرار است چه ماده ای با این دستگاه جمع آوری شود؟

اگر یک جاروبرقی صنعتی خوب و مناسب بخرید نه تنها دستگاه به خوبی می تواند ماده یا آلودگی مورد نظر را جمع آوری کند بلکه دستگاه به ایمن تر شدن محیط کار و کارآمدتر شدن خطر تولید کمک می نماید.

نخستین نکته ای که هنگام انتخاب یک جاروبرقی صنعتی باید به آن توجه کرد ماده است که قرار است جمع آوری شود. نوع ماده مکش شده مهم ترین فاکتور است که خود می تواند ذرات پودری، مواد جامد و بالک، مایعات یا گاز و بخارات باشد. ذرات پودری خود ممکن است گرد و غبار معمولی و بی خظر باشند یا ذرات سمی و قابل انفجار باشند. آرد، گوگرد، پلاستیک ، آلومینیوم جزو ذرات قابل اشتعال بوده و برخی از مواد پودری داروسازی و صنایع شیمایی سمی هستند. مواد جامد متداول ترین نوع آلودگی ها هستند که می توانند انواع ضایعات و تراشه چوب، فلز، کلوخه، سنگ و گرانول باشند. مایعات شامل آب، روغن ها و مواد لجنی است. بخارات و گازهای هم صنایع گوناگون ممکن است وجود داشته باشند.

نوع ماده که قرار است جمع آوری شود از این نظر اهمیت دارد که یک جاروبرقی صنعتی باید انتخاب شود که بخش های مختلف آن از لحاظ دما، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر خوردگی باید با این ماده متناسب باشند. نکته دیگر اندازه ماده است. جاروبرقی صنعتی انتخاب شده باید فیلتری داشته باشد که بتواند بخوبی این ماده را جذب کرده و بازگشت آن به فضای پیرامون و یا ورود به پمپ مکنده جلوگیری کند.

کاربرد جاروبرقی صنعتی مورد بعدی است که باید به آن توجه شود. بطور کلی از جاروبرقی صنعتی در سه کاربرد متفاوت می توان استفاده کرد. متداول ترین کاربرد جارو برقی صنعتی نظافت عمومی است در این عملیات معمولا از مدل های چرخ دار استفاده می شود و آلودگی ها از موضعی که در آن ریخته شده اند جمع آوری می شوند. همچنین در جایی که فضا مساحت زیادی دارد و باید بصورت همزمان چند کاربر از جاروبرقی صنعتی استفاده کنند از سیستم های مکنده مرکزی استفاده می شود. کاربرد بعدی جاروبرقی صنعتی همراه با دستگاه ها در خط تولید است مثلا همزمان با عملکرد دستگاه ساب سنگ یا تراشکاری ضایعاتی که ایجاد می شود جمع آوری شود تا در عملکرد دستگاه و خط تولید مشکل ایجاد نشود. کاربرد متداول دیگر جاروبرقی نه برای جمع آوری آلودگی و مواد زائد بلکه برای انتقال ماده از بخشی به بخش دیگر است. در بسیاری از موارد استفاده از مکنده یا جاروبرقی صنعتی در مقایسه با روش های مکانیکی انتقال مواد مثل نقاله ها بهتر است.

مورد بعدی که باید در نظر گرفته شود محیطی است که قرار است جاروبرقی صنعتی در آن استفاده شود اینکه آیا این محیط ویژگی های خاصی دارد و باید استانداردهای خاصی در مورد آن استفاده شود یا نه؟ در بعضی از محیط ها مثل نیروگاه ها یا صنایع پتروشیمی محیط به گونه ای است که در آن خطر انفجار وجود دارد و برای حفظ ایمنی باید استانداردهای خاصی رعایت شود در این محیط ها باید از جاروبرقی صنعتی خاص که دارای گواهینامه اتکس است استفاده شود. یا ممکن است محیط استفاده از دستگاه جایی باشد که نیاز به پاکیزگی کامل داشته و باید کاملا عالی از هر گونه آلو دگی باشد مثلا یک آزمایشگاه خاص یا کلین روم موجود در صنایع داروسازی و .... در چنین محیط هایی وجود کمترین میزان آلودگی می تواند به محصول و فرایند تولید لطمه وارد کند. در برخی از محیط ها به دلایل ایمنی نمی توان از برق استفاده کرد و در این حالت به جای یک جاروبرقی صنعتی باید از مکنده صنعتی استفاده کرد که با پمپ ونتوری یا موتور دیزل کار می کند.


[ بازدید : 55 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای نظافت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]