کارواش صنعتی ثابت با پرتابل چه تفاوتی دارد و ویژگیهای آنها چیست؟

سه شنبه 21 آذر 1396
17:08
دنیای نظافت

یکی از مهم ترین ویژگی های یک کارواش صنعتی خوب آن است که کاربرپسند بوده و به سادگی برای افراد قابل استفاده باشد. بدون شک یکی از پارامترهای مهم در سهولت کاربری یک کارواش صنعتی یا واترجت آن است که دستگاه به راحتی قابل حمل و جابجایی باشد. به همین دلیل طراحی کارواش صنعتی باید به گونه ای باشد که دستگاه تا حد امکان جمع و جور بوده و وزن سبکی داشته باشد این نکته بخصوص در مورد مدل های واترجت خانگی بسیار مهم است. به همین دلیل واترجت های خانگی غالبا کوچک بوده و وزن کمی دارند تا به راحتی بتوان آنها را از جایی به جای دیگر منتقل کرد. اما در دستگاه های کارواش صنعتی چون دستگاه نسبت به مدل های خانگی دارای فشار کاری و دبی بالاتری است در تولید آنها از موتورها و پمپ های قویتری باید استفاده شود که ابعاد بزرگتری دارند. همچنین شاسی و بدنه کارواش صنعتی باید به گونه ای باشد که مقاومت کافی داشته باشد تا بتوان از دستگاه در شرایط سخت کاری و محیط های صنعتی استفاده کرد بدون آنکه کارواش صنعتی مذکور به سرعت مستهلک شود. به همین دلیل معمولا از شاسی و بدنه های فولادی و استیل برای این رده از واترجت ها استفاده می شود که باعث می شود وزن کارواش صنعتی افزایش یابد. با توجه به اینکه این رده از شوینده های فشار قوی وزن بیشتر و ابعاد بزرگتری دارند معمولا شاسی آنها چرخ دار است که بتوان دستگاه را به راحتی و بدون مشکل جابجا نمود. شاسی های دستگاههای کارواش صنعتی میتوانند دو چرخ یا چهار چرخ باشند که معمولا دستگاه های واترجت صنعتی الکتریکی تک فاز دو چرخ هستند و مدل های الکتریکی سه فاز که برای محیطهای صنعتی طراحی شده اند چهار چرخ هستند تا کارواش صنعتی هنگام جابجایی و استفاده تعادل بیشتری داشته باشد. در دستگاه های واتر جت صنعتی فوق فشار قوی که فشار عملیاتی بیش از 500 بار است و این دستگاه ها در عملیات صنعتی ویژه مثل تخریب بتن و شستشوی خطوط ترافیکی استفاده می شوند ممکن است دستگاه بصورت یک واحد تریلر طراحی شود.

در هر صورت کارواش صنعتی پرتابل به دستگاه هایی اطلاق می شود که معمولا مدل های کوچکتر هستند و دو چرخ یا چهار چرخ می باشند. در این دستگاه ها باید کارواش صنعتی مجهز به چرخ های مقاوم باشد تا چرخ به دلیل حرکت بر روی سطوح ناهموار و زبر محیط های صنعتی به راحتی آسیب نبیند همچنین سنگ و کلوخ و ... باعث پنچر شدن آن نشود چرخ های لاستیکی توپر گزینه های مناسبی هستند و در برخی موارد که ناهمواری سطح بیشتر است ممکن است از چرخ های بادی استفاده شود.

رده ای دیگر از دستگاه های واترجت صنعتی هستند که به نام کارواش صنعتی ثابت نامیده میشوند و معمولا در محیط های مثل کارواش های خودرو، آشپرخانه های صنعتی و ... مورد استفاده قرار می گیرند. ماهیت عملیات شستشو در این گونه محیطها به گونه ای است که اگرچه دفعات انجام عملیات شستشو می تواند زیاد باشد اما استفاده از کارواش صنعتی محدود به محیطی با وسعت کم است که اگر یک شلنگ فشار قوی با طول مناسب استفاده شود می توان کل محیط را پوشش داد. در این شرایط نیازی به جابجا کردن کارواش صنعتی نیست و می توان از مدل های بدون چرخ که در یک محل بصورت ثابت قرار می گیرند یا قابل نصب بر روی دیوار هستند استفاده کرد در این حالت این مزیت وجود دارد که چون کارواش صنعتی جابجا نمی شود کمتر ممکن است دچار آسیب دیدگی شود و استهلاک آن کمتر می شود.همچنین امکان استفاده غیرمجاز از دستگاه کاهش می یابد.


[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای نظافت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]